Vadå "Ung mamma?"

Begreppen "Ung mamma/pappa" och "tonårsförälder" klingar dåligt i mina öron. För mig låter det som något negativt. Varför har det blivit så? I mina öron har det alltid låtit dåligt. Jag vill inte bli kallad eller sedd som en "Ung mamma" trots att jag är ung och snart mamma.
Jag är som vilken mamma som helst, det låter så speciellt med "ung mamma" som att det är en helt egen ras. Nu måste jag ju erkänna först att jag har vid några tillfällen använt just "ung och gravid" för att marknadsföra min blogg, och baaaam så har jag fått fler läsare. Varför får man fler läsare om man är ung och gravid/mamma än 40 år och gravid/mamma?
Om det var två stycken bloggar länkade, den ena hette "15 år och gravid" och den andra "40 år och gravid" så skulle jag självklart trycka på det första alternativet. Jag har faktiskt själv inget riktigt svar på varför heller.


Innan jag blev gravid och hörde orden "unga föräldrar" så tänkte jag direkt på det här danska katastrofprogrammet "unga mödrar" där dom röker, super och knarkar trots att dom e gravid. Dom har extrema problem med familj, arbete och skola osv. Det programmet gjorde så att jag trodde att alla unga mammor var så. (Hej fördomsfull människa)
Men nu har jag insett att det inte alls är så, det finns unga mammor som har vett innanför pannbenet! Väldigt många!
Jag tror inte att det har med åldern att göra för att det finns hur många 40 åriga mammor som är urusla på att vara morsa också.

Jaja, trots allt detta så vill jag endå inte bli kallad "Ung mamma" eller att folk ska behandla mig annorlunda just för att jag är ung och mamma. Jag vill vara som vilken mamma som helst!


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback