Frågor och svar ang Ärtan

Fick lite frågor idag så jag svarar väl på dem då :)
1 Jag har faktiskt svarat på den frågan förut HÄR. Men kan svara igen :)
Jag tror inte jag kommer lägga ut massa bilder på Ärtan där man ser ansiktet supertydligt osv, och inte såkallade familjebilder då jag tycker det är väldigt privat. Men några bilder komemr jag nog att lägga ut, men som sagt inga närbilder på ansiktet kan jag tänka mig....
2 Jag tycker att det är upp till var och en hur man vill göra med den biten. Just jag tycker att det skulle kännas obehagligt om alla fick se mitt barns ansikte osv, men det är ju väldigt individuellt och jag respekterar allas val. Egentligen så är det dumt att överbeskydda sina små änglar också.
3 Namn har vi ett som känna rätt och som han troligen kommer att få heta, men vi vill endå se honom lite först innan vi spikar det :) Dock håller vi namnet hemligt tills efter förlossningen :)
4 Jag är nog egentligen inte riktigt rädd för någonting, jag tar det som det kommer faktiskt, behövs tex kejsarsnitt, ja då blir det väl så osv.
Men oroar mig lite gör jag... Och det jag oroar mig för mest är bland annat att spricka (vilket jag räknar med att göra) sen att inte få det stöd jag behöver, att jag ska kräkas (jag har kräkfobi) och att jag ska vara så utmattad att jag bara ger upp (även om det är omöjligt att ge upp)


KOMMENTARER
Madde - mamma till Olle född 120304

Jag har kräkfobi och kräktes under min förlossning, vilket tydligen är vanligt. Jag trodde att det skulle vara jätte jobbigt, men jag var så inne i värkarbetet att jag kopplade bort det rätt snabbt och fokuserade på förlossningen och värkarna istället.

2012-05-20 22:18:38
URL: http://mkj.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback