Skönt att vara lite klar...

Jag har egentligen det mesta och viktigaste till grabben nu stora grejerna alltså. Väldigt skönt! Bara smågrejor kvar.
Det jag har är:
  • Barnvagn (beställd, hämtas ut i april, men har liggdelen hemma iallfall)
  • Skötbord 2 stycken tillomed!
  • Spjälsäng, 2 stycken där också, fast har inte hämtat en av dom så vet inte hur den ser ut och vilken av dom jag ska ha hemma än. Den andra får nog stå hos ärtans morfar eller farmor eller liknande för besök där :)
  • Babysitter
  • Kolikgunga
  • Bilbarnstol+bas
  • Babygym
  • Bärsele
  • Kläder (men skulle nog behöva mer och kanske lite i storlek 50 och några flera strumpor)
  • Stol, hade egentligen inte behövts än på ett tag men jag fick den så :)
  • Filtar, massor! Men å andra sidan så ÄLSKAR jag filtar!
  • Lite sängkläder, behövs nog mer dock.
Det som måste köpas innan:
  • Litet mini apotek.
  • Blöjor
  • Flaskor
  • Bröstpump
  • Spjälsängsskydd
  • Spjälsäng madrass (eventuellt och den andra inte e fräsch)
  • Ersättning utifall ammningen inte skulle funka
  • Olja
  • Badbalja
  • Tvättlappar
  • Våtservetter
  • Skötväska
Får verkligen hjärnsläpp när jag sitter så här och skriver bara så säääkert glömt massor på båda punkterna :)


KOMMENTARER
Emilia - 16 år och snart mamma.

sv: ja, jättehärligt! :)

2012-03-09 11:24:11
URL: http://eemijji.blogg.se/
Monia - mamma till Tuvalie ♥

kläder i 50/56 kan ni få av oss när Tuvis växt ur dom :) Vi har massor !

2012-03-09 18:13:41
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Monia - mamma till Tuvalie ♥

sv: men nej ni får det gratis! :)

2012-03-10 11:39:07
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback