Lista, om graviditeten, förlossning.

Graviditeten
Vilka var dina favoritkläder? Gravidjeansen och den svartvit prickiga gravidtröjan, SKÖNT.

Vad var din/dina favoriträtter? Pasta, McDonalds.
Vad var din/dina favoritdryck? Loka och MER jordgubb
Vad tyckte du inte om? Tacos
Var det någon favoriträtt som ändrades? Njae det där med donken...
Vad var du mest sugen på? Det gick i perioder men det som höll i sig längst var isbitar haha...
Hade du halsbränna? Lite grann, men med en novalucid var prolemet ur världen.
Hade du foglossning? Ja, fast inte så mycket.
Hade du sammandragningar? Ja, halva grav otroligt mycket!!!
Mådde du illa? Inte så pass mycket att jag kan klaga :) kräktes aldrig.
Vilken sovställning var bäst? Höger sidamed massa kuddar upp pallade runt.
När var din BF-dag? 29 maj 2012.
Gick du över tiden? Han kom den 31 maj.
Hur mycket gick du upp i vikt? Vet inte exakt då jag pendlade mycket i vikt innan graviditeten. Men det var inte så mycket...
Hade du mycket vätska i kroppen? Ne, pyttelite i fötterna mot slutet men inget att klaga över.
Hur var ditt psyke? Det beror på vad som menas med det... Jag var orolig för ALLT!
Gnällde/klagade du? Jag kallar det att vara medveten om sin situation.
Vad trodde du det var för kön? Tjej
Visste du vad det var för kön? Ja, vi tog reda på det och jag hade så fel!
Hur låg ditt SF-mått? Exakt på kurvan.
Var du rädd för något? Allt! Exakt ALLT!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Att det skulle gå snabbt och att allt förlöpte bra.
Hur ser du på graviditeten idag? Både bra och pest, Under graviditeten så tänkte jag hela tiden "Aldrig fler barn" men idag så skulle jag kunna tänka mig en till om ungefär 5 år.

Förlossningen

När började din förlossning? Den hann inte starta.
Hur började den? Hann aldrig starta...
När åkte du/ni in till förlossningen? ca 11 på kvällen tror jag... Inte säker, ska be om förlossningsjournal...
Varför? För att Ärtan inte hade rört sig lika mycket som vanligt under dagen.
Vem/vilka åkte du in med? Med Daniel så klart och mamma.
Fick du/ni åka hem igen? Nej, fast jag trodde verkligen det, var ju fasen stensäker på det.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Gävle sjukhus
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Knappt 1 cm...
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? ??? Vadå hände?
Vilken/vilka var med under förlossningen?
Daniel, mamma var utanför operationssalen.
Tog du nåt smärtstillande? Hmm JA! Dom gjorde ju fasen kejsarsnitt...
Grät du? Oja.
Vad tyckte du var jobbigast? Att allt skedde så fort och oväntat, sen att det tog sån tid innan jag fick komma till Daniel och Elvin på BB...
Var du rädd för något? Att det skulle vara något fel på Elvin.
Hur lång tid tog det? Inte lång tid alls, någon timme från det att vi kom in...
Hur ser du på förlossningen idag? Psykiskt jobbig, känsligt...

Barnet

Vad blev det för kön? Pojke.
Hur mycket vägde barnet? 3585 g
Hur lång var barnet? 51 cm.
Hur mådde barnet?
Perfekt <3



KOMMENTARER
Emma-Lou

Hej där, allt väl med dig?



Både igår och idag har jag lagt ut vilka som har vunnit i mina tävlingar. Kolla in om du är en av dem!



http://www.mondoblog.se/emmalous/

2012-06-16 14:17:44
URL: http://www.mondoblog.se/emmalous/
Josefin

Kan förstå att förlossningen känns lite jobbigt ännu. När det blev som de blev. Men en lite tröst kanske är att när hormonerna lugnat sig och man fått lite perspektiv på det hela blir det nog lättare. Så var de iaf för mig. Hade en bra förlossning men var tvungen att operera ut moderkakan efteråt. Var ifrån sambon och bebis i ca 6h efter förlossningen.

2012-06-16 22:27:54
URL: http://h ttp://


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback