Köpa lista innan bebis kommer.

Jag gillar att ha saker klara i tid eftersom att jag oftast är en sån som skjuter upp på saker HELA tiden. Men nu har jag varit ganska duktig.
Kläder:
(x) startpaker kläder
(x) set byxa tröja i strl 56
(x) 2 tröja i strl 56
(x) 2 byxor i strl 56
( ) 1 pyjamas i strl 50
(x) 3 par strumpor
( ) 1 st kortarmade bodies
(x) 1 st långarmad bodies
( ) 1 st halvvarm overall

Åka:
(/) Barnvagn - ska beställa vilken dag som helst men har iallafall liggdelen
( ) Skötväska
( ) Varm filt
( ) Regnskydd
( ) Plastad frotté
(x) Barnvagnsleksak
(x) Bärsele
( ) Täcke
( ) Kudde
(x) Bilbarnsstol
(x) Reflexer

Sköta:
( ) Tvättlappar
( ) Våtservetter  - vet dock inte om jag ska använda detta då det torkar ut bebis hud nå otoligt, då är det bättre att blöta tvättlappar med olja och ha med sig i en låda...
( ) Blöjor
( ) Frottélappar
( ) Rumpsalva (Inotyol)
( ) Barnolja  - Det sägs att rapsolja är bättre för bebis än bebisolja pga av alla tillsatser så kanske nöjer mig med det :)
( ) Febertermometer
( ) Alvedon
(x) Tops
(x) Bomullsrondeller
(x) Skötbord
(x) Blöjhink
( ) Badbalja
( ) Bad-cape
(x) Småhanddukar

Sova:
(x) Spjälsäng
( ) Madrass
( ) 2 dra på lakan
( ) Plastad frotté/ Madrassskydd
( ) Mobil
(x) Flera filtar
( ) Resesäng  - det väntar jag med ngn månad eftersom i början går det lika bra att sova i vagnen borta.
( ) Täcke
( ) Kudde
( ) Spjälskydd
( ) Snuttefilt
(x) Påslakanset

Möbler & Prylar:
(x) Förvaringsmöjligheter
(x) Babysitter
( ) Skallra
(x) Baby-gym
(x) Barnstol

Till mamma:
( ) 2 amnings-bh
( ) Amningsinlägg
( ) Bindor  strl XXXXXXXXXXXXL typ
( ) Minst 2 amningströjor
( ) Bröstpump
( ) Bröstvårtsalva - duger med inotyol som man har till bebisrumpor också
(x) Amningskudde

Övrigt:
( ) nappflaskor (minst två)
( ) haklappar
(x) nappar


Jag har säkert glömt något osv...


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback