Svar på korkad kommentar

Antar att du är en liten stackars tonåring med tanke på att du inte verkar kunna läsa, våga stå för vem du är, veta vad ett barn innebär och vet hur det verkliga livet funkar. Det är inte jag som skulle ha några bidrag från FK här va? Mamma vabbade och skulle ha pengar för det?! STOR skillnad. Sen måste jag fråga om du är helt bombad? Jag hade gärna tagit ett extrajobb men jag lever hellre snålt och får umgås mer tid med min son än att ha massa pengar som man ändå inte har tid att göra av med och sällan få träffa min son. Han är det viktigaste här i livet. Den här tiden kommer aldrig tillbaka. Det var CSN som inte gav förhöjt studiebidrag. Problemet med FK var inte att JAG inte fick pengar utan att mamma inte fick vabba så jag kunde gå i siolan så jag inte missade det viktiga vi håller på med nu.
Dessutom! Bidrag som bidrag, jag VILL INTE gå på bidrag vart det än kommer ifrån, det är DÄRFÖR jag är i så mån om att få avsulta denna yrkesförberedande utbildningen till fordonsbefälhavare så jag kan få ett JOBB och FÖRSÖRJA min familj med MINA PENGAR som JAG TJÄNAT.


KOMMENTARER
Anonym

Du umgås hellre med din son än att extra jobba. Men vill inte leva på bidrag. Hur fan överlever ni då? Luft och kärlek kanske. Eller mamma och pappa...

2013-10-17 17:48:02
Anonym

Men jag sympatiserar verkligen med ni stackars ensamstående unga mödrar. Ni kan ju inte ha det enkelt

2013-10-17 17:52:16
Emilie Eriksson

Men alltså? För det första så är det väl en jäkla skillnad på föräldrapenning och socialbidrag. FP är ju en slags försäkring för oss alla som finns där utifall att man skulle bli sjuk eller som saken gäller föräldrapenning som är en försäkring på sin tidigare inkomst så man klarar sig medans man är hemma med sitt barn. Socialbidrag får man om man inte har någon som helst sysselsättning, när man når botten och det inte finns något annat alternativ. Så bidrag och bidrag, föräldrapenning har man jobbat sig till, har man inte jobbat utan tex gått i skolan, jobbat extra, så får man en lite lägre föräldrapenning. Sen är väl det här en återkommande grej, Jag förstår inte VARFÖR så många lägger sig i Agnes Ekonomi!? Vad har någon överhuvudtaget med det att göra. Sköt er själv, och det är ju bara patetiskt att hoppa på någon så här, din fjantiga tattar-jävel. Stå på dig Agnes. ALLA andra förstod din poäng med ditt inlägg, hoppas du hittar något kryphål.

2013-10-17 20:37:32
Anonym

Om du inte vill ha bidrag, så avsäg barnBIDRAGET också.

2013-10-30 11:22:11


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback