Hur gör man vid en jävlig förlust?

Det jobbiga nu är att veta hur jag ska hantera sorgen. Jag har aldrig förlorat någon jag älskar tidigare. Hur gör man? Första dagarna kändes det som att jag inte skulle kunna glädjas åt något annat än Elvin. Någonsin. Jag fattade inte hur folk på stan kunde skratta och vara lyckliga? Hurfan kan fåglarna fortfarande kvittra? Jag har alltid varit omöjlig i jobbiga situationer. Stänger allt inne och FÖRSÖKER leva vidare. Det har ju aldrig funkat bra egentligen allra minst nu. Detta är så otroligt jobbigt. Men jag är inte den som klarar av att sitta öga mot öga och prata om sånt här. Jag HATAR att visa mig svag inför andra.
Jag har dock en vän som själv varit med om en förlust av en älskad människa. Den tjejen har varit otroligt stöd nu måste jag säga. Det har räckt med några få ord från henne så har det varit lite skönare att le. Du vet vem du är och du ska ha ett sånt stort tack!

Det har imorgon klockan 22.45 gått 2 veckor sedan jag förlorade en av de viktigaste personerna i mitt liv. Det känns långt ifrån uthärdligt. Jag kan inte riktigt andas än. Men jag vet att jag måste leva vidare. Jag måste nu leva för hennes skull. Det vill hon.

Tack för alla era fina ord och omtakar. Tack!


KOMMENTARER
Dessie - Mamma till Alicia & Kevin

Låter kanske som en kliche, men det blir lättare med tiden! Förlorade min brorson i cancer för två år sen och sitter fortfarande och gråter över honom och hans öde, men jag har på något sätt accepterat att han är borta. Jag kommer aldrig sluta sakna honom eller sluta sörja honom .. men det gör inte lika ont som det gjorde dagarna, veckorna eller månaderna efteråt.
All styrka till dig <3

2013-04-12 17:40:21
URL: http://dessie.nu
Angelica - Mamma till Bruce och Kimberly

Jag förlorade någon för ett halvår sedan, så jag vet att det är riktigt jobbigt! Någonting som funkade för mig var att tänka att hon har det bättre där hon är nu, att hon äntligen fått vila. Vet inte om det är till någon hjälp, men många styrkekramar till er!

2013-04-12 17:44:27
URL: http://thestoryofangelica.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback