Snuskigaste gåstolen

Denna natt var faktiskt helt ok. Han vaknade "bara" 4 gånger... Sömn är överskattat! Haha, men seriöst, jag överlever, mest synd är det om honom eftersom det måste finnas någon tokig anledning till att han vaknar så ofta. Ni som läst min blogg ett tag vet säkert att han sov ju nästan hela nätter de första månaderna.

Aja iallfall, jag köpte en begangnad gåstol idag på en av "Köp och sälj" grupperna på FB. Jihoo tänkte jag den såg så fin ut på bilden och bara 200:-
Bruden som hade den var också jättegullig och kom tillomed HIT med den! (Hon hade ändå vägarna förbi typ)
Men inte förren hon öppnar bakluckan och visar den inser jag att den inte var så jävla underbar. Såg direkt att den var lortig (jaja det går att fixa) sen så var hjulen skitsega och det fattades några klossar. Jag blev lite besviken och feg som jag är så vågade jag inte säga nej. Så det fick bli den... 
Tog in den och hunden blev helt crazy i den. Tar av den här "lekbrickan" och under ligger det MASSOR av illaluktande geggiga kaksmulor. EUW. 
Knapparna på lekbrickan gick inte att trycka på heller så skruvade isär den och även den var fyllt med massa gegg och smulor. 
Kväljningar minst 3 ggr.
Tog bort sittdelen, och i kanten fanns det också fullt med massa snusk.
Tur att tjejen var så snäll och trevlig annars hade jag blitt förbannad.
Skulle skämmas om jag sålde iväg något som någon annan fick kväljningar utav!
Så nu har jag skurat hela skiten, ska desinfektera allt också.
 


KOMMENTARER
Sara mamma till Tess

Men va fan!! Gör man ej rent saker som man ska sälja till andra?? Tycker synd om dig Agnes

Svar: Tydligen inte :/ måste köpa nya hjul också så kunde lika gärna köpt en helt ny :/
Aggeh

2012-10-15 20:47:17
URL: http://mammasarajansson.blogg.se/
Elin 23

Men va?! En sån där modell köpte jag också begagnad som "reserv" att ha hos mina föräldrar, och den var också sjukt seg på hjulen! Slutade med att jag inte använde den för även när min dotter blev någon månad äldre orkade hon inte ta sig fram i den pga av hjulen, medan den vi hade hemma sprang hon runt i som en tok!

Svar: Typsikt att jag inte visste det tidigare :( Den var ju bara skit rent ut sagt :o ångrar köpet något otroligt! Om D lyckas byta hjul så kanske det blir bättre annars så vetetusan. Skitgrejer :(
Aggeh

2012-10-15 22:30:53
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Vi har en likadan stol ser det ut som fast blå och var med om samma sak när vi skulle köpa våran på köp&sälj. Det var mörkt ute när jag skulle hämta den och tjejen mötte mig ute vid vändplanen så jag såg inte hur den såg ut, lastade in den i bilen och åkte hem. Hon sa att den kunde behöva torkas av lite för att den hade stått, men annars skulle den vara i nyskick. Men precis som du säger så var det gegg överallt, fattades saker på lekpanelen och klistermärkena var jätte slitna. Hade det varit så att den behövde torkas av för att den stått så borde det vara damm, men det här var gamla matrester som knappt gick att få bort.

Fick höra av en vän senare att hon hade köpt en jacka av samma tjej och när hon kom hem och vände jackan ut och in så hade hela innefodret gått sönder i ena ärmen och det satt ihop med hjälp av säkerhetsnålar och detta nämnde inte tjejen..

Hjulen på våran är också väldigt sega :/

Svar: Att folk inte skäms när de gör så! Jag hade aldrig kunnat klara av det, helt ärligt.Tråkigt! :(
Aggeh

2012-10-16 02:48:15
URL: http://caroliinea.blogg.se
Josefin

Det där med sega hjul kan tyvärr vara original från tillverkaren, då de ur säkerhetssynpunkt inte ska rulla för lätt. Vi köpte en ny gåstol som har skit små och dåliga hjul, som dessutom hade klossar på undersidan (trappskydd) som gjorde den ännu svårare att manövrera. Eskil lärde sig att hoppa fram med den. Så mitt tips är, om man bor i ett hem utan trappor. Köp en gammal med många fristående hjul.

Svar: Ja, det är sant, men ena hjulet blev mycket bättre efter att vi smörjt det, tror det hamnat massa hårstrån ivägen i det andra. Haha hoppa fram, fick en urgullig bild i mitt huvud :)
Ska kanske leta på en sådan :)
Aggeh

2012-10-16 11:09:49
anna

hon skrev ju faktiskt i annonsen att hjulen var sega, det såg jag ju.

Svar: Det stod INTE i annonsen, vet du ens vem jag köpte denna av? Hon hade inte ens någon annons ute...
Aggeh

2012-10-17 10:10:50


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback