Ska ni skaffa husdjur?

Det är många här i världen som funderar på att skaffa djur. De flesta som inte är så särskilt insatta i det här med husdjur brukar oftast gå till djuraffären. Jag uppmanar er att INTE göra det. De flesta djur far illa i djuraffären och sköts inte som de ska, man får även ofta felaktig information om hur djuren skall skötas och dålig support (allt för att affärerna ska få tjäna pengar).
Om ni funderar på att skaffa ett husdjur vänd er till rutinerade uppfödare eller allra bäst - omplaceringshem. 
 
Jag känner en kvinna som tar hand om marsvin (runt om i Sandviken med omnejd) och ibland kaniner som av olika anledmningar inte har kunnat stanna kvar i familjer. Hon tar emot dem och placerar sedan om dem hos bra familjer.
Så funderar ni på att skaffa marsvin eller kanin så tycker jag absolut att ni ska läsa på och sedan höra av er till denna härliga tjej! Hon svarar gärna på era frågor och funderingar.
Det är den här tjejen som tagit hand om mina marsvin :)
Gilla hennes sida på facebook!


KOMMENTARER
linda

håller verkligen med! Man ska absolut INTE köpa från affär. djur fraktas långa sträckor i små lådor vilket kan ge de fysiska skador och mentalla meen för livet. De är antagligen inte heller pysslade med så de är troligen inte tama och många är sjuka. jag var i en djuraffär häromkring där jag såg att kaninerna var så smala att man såf deras revben!? alltså kaniner!? dom är allmänt tjocka och fluffiga. Nej, stödj inte djuraffären!;-(

2012-10-17 06:19:10
URL: http://forthereading.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback