Det härliga med badhus.

När jag var mindre älskade jag att bada, men helst i badhus, lite varmare där iallafall. Ett år var jag och min kompis Helena där varenda fredag, vi fick årskort av våra föräldrar, jäklar så kul vi haft!
Men nu... Ungefär 6-8 år senare.... FYFAN VAD JAG HATAR BADHUS!
 
Mitt besök i fredags såg ut ungefär så här:
Kliver in igenom entrén, möts av klordoften och den fuktiga luften, många stressade föräldrar, mellanstadielärare och ungefär tusen skikande, snoriga mellanstadiebarn; "JAG FÖRST" skriker dem i kör, puffas och knuffas, har lust att bara plöja igenom men barnvagnen, men ja, jag älskar ju barn trots allt så näe. Men just då alltså.
När jag väl kommit igenom klumpen av de terroristliknande minimänniskorna kommer jag fram till grinden, där får man stå i 150 år innan någon öppnar (måste ta grindvägen pga barnvagnen) tack vare de stressade mellanstadielärarna i kassan.
 
Möts av den där förbannade skogränsen som ingen ändå följer, men jag är trots allt en redig morsa så det är dags att krångla av sig dem, måste ha skoskydd till vagnen. Finns det? NEJ! Får stå och vänta ungefär 150 år till på den där receptionisten. 
 
Klappat och klart, nu går vi in, byter om och badar tänker jag. Öppnar dörren, springer till vagnen och försöker springa igenom för att hinna innan den förbannade tunga dörrj*veln smäller igen. POFF. Hann jag igenom? Nej! 
Typ 30 tanter och morsor glor men ingen hjälper. Vågar jag fråga? Nej!
Tillslut efter massa tappra försök kommer jag in i omklädningsrummet som för i övrigt luktar bebisblöja, svett, billig parfym och klor, mumma!
Där står återigen massa mellanstadieklassare, men nu såklart bara tjejer vilket innebär lugnare miljö. De står och jämför vem som fått mest könshår och vem som har fått mens och inte. Tydligen är det proffsigt att ha fått mens och det köret. Skratta ni bara, ni ska stå ut med skiten typ 40 år till.
 
Hittar ett skåp som jag slänger in alla grejer i. Brevid står en gammtant och byter om, kan inte låta bli att snegla när hon tar av sig trosorna men något blöjliknande innehåll i. TACK! Fick massa bilder i huvudet om hur den där tanten nu står och läcker där, på vägen in i duschen, i duschen, på vägen till polen I POLEN. ÅH! 
 
Iallafall smäller igen skåpet och inser att det inte går att få igen det helt. Baxar ut alla jävla grejer igen och letar efetr ett nytt skåp. Hittar tillslut ett men det är ett "överskåp" och som några av er vet så är jag endast 156 cm kort så jag fick i princip klättra för att kunna hänga opp jackan.
 
In i duschen. 
Där möts jag av den läckande tanten igen. BLUÄH.... Möts även av en yngre tjej som står och rakar sig på ett mycket privat ställe. SNÄLLA KAN DU INTE GÖRA DET HEMMA?!
Går in i duschen, som för i övrigt är svinkall och luktar piss. Inbillar mig att jag har fullt med könshår mellan tårna och vätska från den läckande tanten under fötterna. 
 
För att komma ut ur omklädningsrummet till polen så krävdes samma "öppna fort som fan, springa igenom med barnvagnen" procedur, gick bättre denna gång.
 
Äntligen ute från omklädningsrummet. 
Nu lite positivt. Kommer in till träningsbassängen där babysimmet ska hållas, dämpat ljus och massa urgoa bebisar! VARMT vatten! 
Jag älskar faktiskt babysim! tro det eller ej. (De andra polerna behöver vi inte prata om)
 
Efter babysimmet har jag nästan glömt  hur jävligt det är på badhus.
 
Iallafall fick hjälp in i omklädningsrummet nu, tjohoooo!
 
In i duschen, i sällskap med 30+ mammorna och mellanstadietjejerna som för i övrigt studerar 30+ mammornas könshår och tuttar inte allt för diskret. Jag båhåller badkläderna på och duschar mer noga när jag kommer hem.
 
I omklädningsrummet nu slapp jag iallafall den läckande tanten och hamnade brevid två jättegoa tjejer i 20+ åldern med särskilda behov. 
 
Småpratade med en av dem, hon berättade att hon älskade bebisar och var jätteglad att det fanns många bebisar där! Jättetrevlig tjej. Dock hade jag kunnat tagit ett snack med deras assistent som var sjukt jävla otrevlig mot dem, Behandlade dem som ohyra. Förbannad jag blir.
 
Skyndade mig sedan ut och aldrig har friska luften varit så härlig!
 
 


KOMMENTARER
Monia - mamma till Tuvalie

hahahahhaha jag dööör. Vilket härligt inlägg :D

2012-10-20 14:08:40
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Anonym

Pool/poolen stavas det! Annars blir det landet POLEN!

Svar: HAha insåg det jag också! Via mobilen vet du :) Tur att jag har en levande svenskordbok som läsare
Aggeh

2012-10-20 15:46:29
josefina

Gud va hemsk, men att kunna raka sej på de privata stället för alla bara LOL!

2012-10-20 19:01:12
♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Haha, men ibland kan det ju faktiskt vara rätt så roligt på badhus ;)
Det blir oftast bättre när barnen blir lite större, tycker jag i allafall!

P.S. Roligt att du är med och tävlar om Nova Star outfiten :)

2012-10-20 20:11:39
URL: http://bambi.blogg.se
Anna

hjälp vad jag skrattade! :-)
Håller dock med dig....badhusbad var toppen när jag vart liten - nu : nej tack.
...vill jag stå där med mina kroppshår o bli utstirrad av småbrudar? nääää!
(raka sig på badhus?? har aldrig hört något så osmakligt! usch!)

Ha en bra söndag!

Svar: Sjukt vidrigt, skulle inte ens vilja raka benen offentligt! :o
Aggeh

2012-10-21 15:42:19
URL: http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback