Bloggtips #4 - Bidra med fakta

Vi fortsätter på ämnet hur man får en läsare att stanna. För egentligen är det inte svårt att få läsare till sin blogg. Det svåra är att få dem att stanna. Allting handlar om innehållet på din blogg i detta fall. 
Jag säger bara en sak: FAKTA, FAKTA och åter igen FAKTA
Omedvetet söker vi människor efter fakta, nästan hela tiden!
Försök att tänka:
  • Vad kan jag mycket om?
    Det kan vara allt ifrån ditt vardag med ett handikapp till hur celler förökar sig. 

  • Vilken av den fakta jag vet vill också mina läsare veta?
    Nog för att du kan allt om ditt liv, men vill dina läsare verkligen veta tillexempel om du nyss var på toa, har pluggat matte, naturkunskap och engelska i skolan idag? Ja, kanske om du är världskändis, men tänk efter en gång till. För mycket ointressant info får läsare att tröttna och känna att deras tid är bortkastad. I dagens läge är tid viktigt.

  • Vad snackas det om i världen just nu?
    Är det något ämne som det snackas hett om just nu? Vad skrivs det om i tidningarna och vad googlas det mest på? Skriv din egen åsikt om sakerna så är du med i spelet.

  • Skulle du vilja läsa det du nyss skrev?
    Läs igenom inlägget du nyss skrev och tänk efter en gång till. Skulle du vilja läsa detta på en annan blogg utan och känna att din tid är bortkastad?


KOMMENTARER
Malin

Haha insåg just att min blogg är en riktig floppblogg om man tittar på dina tips här:-P så har jag nästan allt det man INTE ska ha skrivet:-P

Men helt underbart att du skriver det här, nu är man ju medveten om de och kan göra något åt saken;-) kram på dig<3

Svar: Det är ju bara MINA bloggtips och vad JAG tycker, sen beror det på vad man vill med sin blogg :) vill man ha läsare så är detta bra tips. Man får välja själv om man vill ta åt sig eller inte.
Jag älskar din blogg, för du är en underbar person så du har utstrålning som ger läsare!
Aggeh

2013-02-17 08:51:43
URL: http://Malinkahlin.bloggplatsen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback