Alla sladdkåta människor läs:

Förut tyckte jag det var skitkul när snön la sig på backen och vägarna blev isiga. Det innebar ju ut och sladda bil med kompisarna. Nu är det inte kul mer. Nu har jag tänkt om.
Det jag inte tänkte på då var att bakom nästa kurva som vi låg med brehas i kunde en bil med små barn komma. Att krascha med en sån bil vill ni inte.
Jag vet det är vidrigt roligt att sladda och busa. Men jag ber er. Snälla, snälla gör det på inhängnade områden eller på isen. Bilen ni möter kan innehålla min eller någon annans son eller dotter. Som inte ens börjat sitt liv.

och för den delen. Ni har inte heller det. Ni ska också vara rädda om er.

Ödsliga grusvägar är inte ett säkert kort.




KOMMENTARER
Josefin

Håller med om att man bör sladda på platser där ingen annan kan ta skada. Tyvärr tänker ju inte alla på konsekvenserna och för inte allt för länge sen dog en 13åring då en bil kom i sladd och körde på honom. Fruktansvär händelse som garanterat kommer förfölja den bilföraren resten av livet. http://www.dn.se/nyheter/sverige/foraren-i-mala-misstankt-for-flera-brott

2012-11-29 21:48:06


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback