Svarar på en kommentar

Svarar på en kommentar angående ricinoljan jag nämnde i ett inlägg, så inte fler missuppfattar.
Svar: Jag hade absolut inte tänkt dricka ricinoljan. Utan om man ska använda det för slitet hår så masserar man in den i hårbotten och drar det ut i topparna (läs här), och tror inte att det påverkar barnet då kroppen har svårt att ta upp ricinoljan dessutom.
Här kan man läsa mer om ricinolja och förlossning/graviditet.
Sen så är det faktiskt så att Ärtan kommer vilken dag som helst och jag kan utan problem ha slitet hår ett tag till :)


KOMMENTARER
Amanda

Ja, för den saken är oljan ingen fara. Har du känslig hårbotten som jag bör du inte prova det... Fick vätskefyllda blåsor och blödande sår i hårbotten... Visste att det kunde bli så innan jag började men klantade mig i alla fall. Svårt det där med hår asså. Det enda är väl att skydda håret bra antar jag. Jag är lika kluven som du!

2012-05-20 19:33:01
URL: http://amandatillenius.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback