Körkort, ja tack

Det suger att inte kunna ta sig någonvart själv! Jag HATAR det. Det var ganska bra när jag hade A-traktorn så kunde jag iallafall ta mig en liten bit själv i låg hastighet dock... Och moped är inte ett alternativ, speciellt inte nu när jag är gravid. Inte i vanliga fall heller, så min syster har fått övertagit moppen, hatar allt på två hjul, speciellt motorcyklar. Gillar inte att både Daniel och pappa har motorcykel, jag ser dem som mördarmaskiner och är orolig så fort någon av dem är ute och vinglar...
Jaja, bäst vore att ha körkort. Men bensinen ska ju kosta en förmögenhet också. Skit också.
Men iallafall ge mig körkort nu så slipper jag vara beroende av andra lika mycket! Det är så irriterande när man är klar med både teori och körlektioner så det enda man går och väntar på är att bli 18 (vilket jag inte blir förren den 7:e augusti).
Tur att Daniel iallafall fyller år snart och får körkort. (6 juni).

Berätta gärna om vad du tycker om körkort, intressant att höra. Tex, har du körkort, varför har du/har du inte? Osv :)
Min bil som bara väntar på att få bli rattad!


KOMMENTARER
Sara

Jag har körkort. Det är en sådan himla frihet!! Dessutom måste jag ha det där jag och min sambo bor, går inga bussar här ute på landet ;)

2012-05-18 20:33:23
Enander

Hatar oxå allt på två hjul!! Har nästan aldrig kört moppe och kan knappt cykla xD Nä 4 hjul ska det vara.. tog körkort nästan direkt efter min 18årsdag, snart 4 år sen nu.. Helt sjukt!! Det är en väldig frihet faktiskt, kör dock inte jättemkt längre då jag och sambon bara har en bil.. =)

2012-05-19 07:38:50
URL: http://enander.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback