Unga mödrar på kanal 5

Ibland händer det att jag kikar lite på "unga mödrar" som går på kanal 5, men måste säga att jag ogillar programmet starkt. Det känns lite som att dom letat fram värsta problem familjerna och vinklar allt dåligt. Vad vill dom med detta? Vad är budskapet? Detta program har tyvärr gett allt för många människor en dålig bild av mammor i ung ålder. Det finns faktiskt bra mammor i ung ålder, men det finns också kassa mammor i äldre ålder.
Blir iallafall sjukt irriterad på programmet.

Jag själv vill inte ens kalla mig för "ung mamma" det låter så fjantigt. Jag är som vilken mamma som helst, måste man lägga till att man är ung hela tiden? Det vill inte jag.
Det står även "i MYCKET unga år"
Okej, vad är normalt då? 40? När risken för sjukdomar och missbildningar har ökat med hästlängder. Då är man nästan egoistisk om man skaffar sig första barnet i den höga åldern.


KOMMENTARER
Carro - Mamma till sebastian

Hejsan! Har precis börjat läsa din blogg och tycker jättemycket om den! Grattis till framtida sonen :)



Och ville bara säga att jag hatar också det programmet. Men det är alltid så att de ska få allt att se så illa ut som möjligt annars är det inte "bra tv". Helt sjukt.



Men lycka till med allt när det är dags! :D

2012-03-26 22:06:46
URL: http://carroahaokej.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback