Svar på frågestunden

Thess:
"Hur var bemötandet på Gävle förlossning?"

SVAR: Ja, jag tillbringade ju inte så mycket tid där, bara 1 timme med CTG sen var det direkt till operation. Men det var väl helt ok, tyckte bara att de var dåliga på att informera om vad som hände och varför. Jag frågade gång på gång men de var så upptagna med att sätta nålar på mig så de svarade inte.
 
 
 
Hannele:
"Varför fick du göra snitt? :) var det ett oplanerat eller ett planerat?"

SVAR: Jadu, helt ärligt, JAG VET INTE! Jag har inte fått någon vettig förklaring egentligen på det av någon. Något på CTG kurvan såg inte bra ut. Men när han kom ut mådde han superbra!
 
 
 
Ida:
"1. Jag undrar hur du får allt att gå ihop ekonomiskt? Vad har du för inkomst och vad gör du typ av med varje månad?"
 
SVAR: Jag fattar faktiskt inte vad det är som gör folk så intresserade utav andras pengar... Vad får man ut av att veta sånt?
 
"2. Hur ser framtiden ut? Ska du och Danne flytta till egen lägenhet ?"
 

SVAR: Den som lever får se... Nej men det ska vi alldeles säkert.
 
 
 
Anna:
"1. Jag undrar hur du får kategorierna under din header? :)"
 
SVAR: Jag vet faktiskt inte haha! Det var så redan i stilmallen jag har, men jag vet att man kan sätta dit en sån själv, jag försökte det på goodiebagbloggen, lyckades sådär, men googla, finns jättemånga bra bloggar som förklarar :)
 
"2. Får du mycket kommentarer om att du är så ung med barn? Är det jobbigt isåfall/tar du åt dig?"
 
SVAR: Nej, har inte fått en enda under hela graviditeten, eller jo EN som inte känner mig över internet. Men jag är ganska säker på att folk snackar bakom min rygg, men det jag inte vet mår jag inte dåligt av :)
 
 
 
 
Monia:
"Hur känns hela förlossningstraumat nu när ni landat lite? Är du besviken att du inte fick uppleva en vaginal förlossning, eller känns det på ett vis skönt? Jag vet att du var väldigt rädd för att föda barn ju :P"
 
SVAR: Det känns konstigt och overkligt alltihopa, min hjärna fattar nog inte riktigt vad som hände. När jag ser bilderna från operationen och direkt efter på uppvaket börjar jag gråta, det blev så fel! Men en STOR lättnad vad det när jag fick veta att han var frisk.
Men jag saknar en vaginal förlossning, det var ju det jag ville ha! Fick inte ens uppleva en värk! Men får se det positivt, jag slapp förlossningssmärtan.
 
 
 
Enander:
"Hur ser du på att börja köra folkrace/rally nu efter att du blivit mamma ? :)"


SVAR: Just i nuläget är det inte aktuellt pga snittet. Sen är jag lite orolig att jag ska göra illa mig på något vis så jag inte kan vara en bra mamma till Elvin så jag vet inte, men jag lever ju för det där (för Elvin i första hand) så småningom ska jag tävla igen.
 
 
 
Anna 2:
"1.Nu när du har fått Elvin så är du mamma ledig från skolan och min fråga är hur länge tänker du vara mamma ledig från skolan?"
 
SVAR: Så kort tid som möjligt så jag blir klar någon gång! Saknar skolan lite också... Kanske gör vissa kurser redan i höst/vinter så jag har några delar klar men hursom så går jag ut skolan ett år senare än alla andra 94:or, men vad sjutton gör det om 100 år? :)
 
"2. Varför kom du just på namnet Elvin till barnet ni ingen annat?"
 
SVAR: Fick höra det för första gången i början av graviditeten, då tyckte jag dte var skitfult rent ut sagt, men sen fick jag bli påminnd om det senare i graviditeten och då kändes det så rätt! Vi funderade på några andra som "Melvin" osv.
 
"3. Hade du fler namn alternativ istället för Elvin isåfall vilka?"
 
SVAR:Vi funderade på några andra som "Melvin" osv. Jag gillar även "Mio" och "Milo" men det var inte Daniel med på...
 
"4. Om du fick reda att det skulle blir en tjej vill namn alternativ har du då?"
 
SVAR: Förstår inte riktigt frågan, men jag behåller för mig själv vad en framtida dotter skulle heta ;)
 
 
"5. Vill du ha fler barn i framtiden och när i såfall?"
 
SVAR: Ja, jag tror det, men vill verkligen hinna med varje barn så vill ha ett litet mellanrum mellan dem, kanske minst 4 år.
 
 
 
Mikaela:
"Är det något du saknar att göra som du inte kan göra nu när du har fått Elvin? Är det något som är svårare? "
 
SVAR: Det har gått så pass kort tid än så länge och jag lever fortfarande i en bebisbubbla så det är svårt att svara på :) Jag har liksom lagt allt bakom mig, man får nog göra det, tacka för tiden och släppa in nya saker i livet istället.
 
 
 
Emilie:
"1. Hur går allt?"
 
SVAR: Jag tycker det går bättre än förväntat! Allt rullar på :)
 
"2. Hur är nya livet som mamma/pappa? Kanske inte du kan svara på åt Daniel ;)"
 
SVAR: Det är en stor omställning förstås men på samma gång känns det som jag alltid varit mamma, allt går av sig själv liksom.
 
"3. Är det som ni tänkt er?"

SVAR: Jag trodde att första tiden skulle vara MYCKET jobbigare! Men å andra sidan har vi fått en otroligt lättsam och nöjd bebis också så.
 
 
 
M:
"När kommer förlossningsberättelsen? :)"
 
SVAR: För någon vecka sedan! Den har tillomed en egen kategori ;)
 
 
 
Elina:
"hur har relationen med ett barn i bilden påverkat du och daniel än så länge? :) är de jobbigt att komma överrens? (Det tyckte jag det var från början)"
 

SVAR: Det är lite tufft, det tänker jag inte ljuga om, men vi kämpar för att få en vardag som ska fungera, jag är så glad att han ens vill vara pappa ja. Det ordnar sig det vet jag, det handlar nog mest om att komma in i rollen just nu, jag menar från att bara varit han och jag i 2 års tid till att vi jämt har en till liten människa med oss, det är en stor omställning.


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback