Tydligare inlägg om illegal biltävling

Som vanligt förstår inte folk vad man vill komma fram till. Men jag tror själv att det har mycket att göra med att jag är kass på att förklara hur jag tänker. Detdär inlägget med olaglig biltävling då menade jag inte att det inte var ok att köra bil och leka på isen? Hur ska jag kunna säga det när jag själv gjorde det hela förra vintern? Så dum är jag inte, även om jag kan vara lite korkad.
Jag tycker att det är helt ok att köra bil på isen så länge det inte är på allvar. Hur ska man annars kunna träna om man tillexempel kör rally eller liknande? Och dom som inte kör hur ska dom annars kunna köra av sig, bättre att dom sladdar på isen än i trafiken absolut.
DET JAG TYCKTE VAR KORKAT var att någon skapade ett evengemang på facebook, kallade det tävling, anordnade det som en tävling osv helt utan tillstånd med helt random bilar med helt random folk på isen. Man kanske kunde förstå att det skulle ju inte slutat på annat vis?
Dom hade varit lite smartare om dom kallat det "familjedag" eller liknande eller kanske bara hållt det ute från facebook.
Hade säkert blivit en jätte härlig dag där ute om folk bara tänkte steget längre....
Hade super härliga dagar förra året på isen!
Förresten så är straffen förmodligen värre (om man ska tänka logiskt) om man deltar i en illegal tävling på isen än bara leker på isen. På isen får man ju faktiskt köra bil. Dock bara besiktigade men endå.  Tror även att det blir mer krångel emd försäkringar och skit om någor skulle hända.


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback