Svar från frågestunden

Frågestund är inte min grej... Blir nog inga fler sånna om jag tror rätt, om man undrar någor så får man fråga i en kommentar, har man blogg så svarar jag där, har man inte, svarar jag i ett inlägg.
1.Hur känns det att bli mamma?
Just nu känns det jätte spännande och helt underbart! Bästa äventyret jag varit med om.

2.vad tycker pappan om att han ska bli pappa, är han lika lycklig som dej? :)
Han är licka lycklig som mig och längtar.

3.tror du att du klarar av mamma rollen?
Ja annars skulle jag inte sätta ett barn till världen :)

4.vad heter dina bästa vänner?
Hmm, kallar nog inte folk för det precis, men den jag umgås mest med just nu och som vet mest om mig förutom Daniel är nog Natalie och Helena :)

5.vad sa dina föreldrar när du sa att du var gravid?
"Jaha, jaja men visst skulle vi handla mjölk också?" Haha ne inte riktigt. Kommer inte ihåg vad dom sa...


(Personliga frågor från Alicia)
6.Kommer du ihåg när vi träffades? Klart jag gör det! :)
7.Vet du vilket sätt vi är släkt på? Vi är inte släkt, men båda är släkt med Linnea och Johannes, lite krångligt kanske :)
8.Läser du min blogg? Ibland kikar jag in där, jätte fin!


9. vilka bloggar läser du?
Det är väldigt olika, jag har liksom perioder, det finns ingen blogg som jag alltid följt tror jag. Just nu läser jag knappt någon blogg alls, kikar in på någon nån enstaka gång men följer inte :)


10. vad fick dig att börja blogga?
Jag var trött på bilddagboken och ville kunna skriva av mig lite och gå tillbaka i tiden och titta "vad gjorde jag den dagen?" Jag började enbart för min egen skull...


11. om du fick en önskning och du skulle få önska vad du ville vad skulle de då vara ? (du får inte önska om mer önskningar)
Att mitt barn får vara helt frisk livet ut!


12. vad skulle du göra om du vann 1 miljon kronor?
Spara, och använda snålt, rätt som det är behöver man en större summa pengar, men just nu så det enda jag tänker på är barnvagn haha. Jag är lite bebisskadad ':)


13. vad är din favoritmaträtt ?
Schnitslar (stavning?) med potatismos, MUMS!


14. Vad är godast - cola eller pepsi?
Pepsi, utan tvekan!


15. hur går det med skolan, har du bra betyg ?
Det går jätte bra med skolan, har medelbetyg och ligger inte efter :) Snart komemr jag att ligga före så att jag blir klar med årskurs 2 redan till påsk :)


16. vad är den konstigaste drömmen som du har haft?
Den har jag faktiskt skrivit om i ett inlägg på bloggen:


17. har du gått i sömnen? om ja, vad gjorde du?
När jag var liten gjorde jag det, men oftast gick jag bara in till mamma och pappa och yrade sen gick och la mig igen :)


18. ser du fram emot slutet av maj? :)
Ja, hela mitt liv förändras då! Då verkligen börjar äventyret jag komemr att få vara med om resten av mitt liv <3


19. Hur kändes de då du fick reda på att du var med barn ? en självklarig het att behålla ?
Det kändes konstigt, jag kände mig vilsen och helt borta, inte en självklarhet från början men sedan dök det upp grejer som gjorde det till en självklarhet att jag ska bli mamma. Nu är det helt underbart!


20. Hur reagerade dina föräldrar?
Lite som mig, Chockade, kände sig nog lite vilsna. Jag är ju fortfarande deras lilla tjej :) Fastd et kommer jag nog alltid att vara endå.


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback