Olaglig biltävling. Pinsamt. Och farligt.

Idag så hade folk anordnat en olaglig biltävling på Hålldammen som det heter, en liten sjö... Men polisen kom och avbröt. Hade varit kul att kolla på men:
Till att börja med: HUR PUCKADE FÅR MAN VARA?! Jag skulle aldrig anordna en sådan och skulle aldrig delta i en sådan tävling. Vill inte riskera min folkracelicens, kartläsarlicens, AM körkort, lämpen, få böter osv osv. Jag personligen tycker det är helt puckat. Om något skulle hända, om någon skulle göra illa sig så gäller inte heller några försäkringar.

I tävlingen så skulle dom åka massa (kanske ett 10-tal bilar, inte säker) runt, runt på isen på en liten sjö, vissa med ISDÄCK i flera timmar! På isdäck är dubbarna skitlånga så hade tävlingen fullföljts hade isen varit borta tillslut, det sliter som fan med bara rallydubb. Sen när man åker många bilar längre tid på isen så bildas det vågor under vattnet som kan i värsta fall slå sönder isen. USCH riktigt obehagligt.

Nu vet jag att det finns massor av folk som vill tävla med bilar och likande men kanske inte har råd eller behöver hjälp, så dom deltar i sånna här tävlingar. Men nu för tiden finns faktiskt tillexempel "Drivers open" som vissa klubbar omkring anordnar LAGLIGT, där du inte riskerar ditt körkort, dina pengar och din försäkring. Där har man en bessad bil och det går ut på att köra en sträcka så fort som möjligt på tid, efteråt får man pokaler och grejer.Vänta tills det kommer en till sådan tävling istället är mitt tips till er. Mycket mer proffsigt.

Nu kommer folk bli arga och tjuriga på detta inlägg men kom igen, ibland måste man tänka steget längre.... Att åka och leka och träna på isen och åkrar på vintern tycker jag är ok, det gjorde jag ju själv förra vintern. Men då var vi försiktiga och var inte så många bilar, kanske 5 bilar som mest och vi var rädda om varandra.
Att anordna en olaglig TÄVLING där man bjuder in massvis med folk det är inte ok.
Bilden är från förra vintern då vi åkte i Årsunda på isen, skit roligt hade vi, men denna gång gick isen sönder och då var vi endast två bilar på isen...


KOMMENTARER
Tove Lantz

sv: kul att kunna dela med mig och hjälpa till :) Hoppas verkligen ni hittar ett namn i djungeln. Milo är jättefint och ganska likt Mio :)

2012-01-21 15:14:51
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se/
sandra

Jadu, då är ju frågan varför du ens va där om du ska sitta och skriva hur patetiskt och sjukt det är att dom fixar det?!Folk som säger en sak och gör en annan är ju mer idiotiskt,För jag mena man ska väll stå för det man säger? Och folk som var där visste att de va olagligt..Tänk efter innan du skriver något. kanske till och med va du som satt dit dom!..you go girl!

2012-02-22 12:13:12


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback