Frågor om gelenaglar

Jag har på senare tid fått mycket frågot om gelenaglar så jag gör ett inlägg om det som alla kan ta del utav.


Min kompis/bekant har börjat bygga naglar med gele, kan hen bygga på mig?
Jag rekommenderar er INTE till att gå till outbildade människor för att få naglarna gjorda. Jag är inte heller utbildad så jag har inte heller 100% koll.
En utbildning kostar allt ifrån 15 000 - 40 000 kr så ni förstår själva att det är riktiga saker.
 
Men om ni ska besöka en outbildad så tänk/fråga om följande:
  • Hur är hygien?
    Byts filarna ut/steliriseras efter varje kund? Steliriseras lampan, penslar?
    Har "nagelbyggaren" god hygien? Tvättar händer innan  och använder handsprit, eventuellt handskar?

  • Material? 
    Har "nagelbyggaren" godkänt material? Vart kommer det ifrån?
    De flesta riktiga material måste man ha licens för att köpa, alltså en utbildning
  • Pris?
    Är det prisvärt? En utbildad nagelteknolog tar allt ifrån ca 600-1000 kr för ett set med naglar. En person under riktig märkesutbildning tar från ca 200 kr och uppåt, då vet även denna personen vad den gör och använder riktigt godkänt material.
    Så du bör inte betala mer än absolut max 200 :- hos en helt outbildad person. Egentligen ska du enbart betala materialkostnaden eftersom det är olagligt för nagelbyggaren att ta mer än så.

  • Vet personen vad den gör?
    Har hen läst på? Hur kunnig är hen? Testa denna med att fråga om tillexempen "c-kurvan", "smile" osv om personen vet vad det är. 
Om ni märker att nagelbyggaren inte följer upp dessa punkter så bör ni inte besöka personen heller. I värsta fall kan det sluta i infektioner som kan förstöra hela din nagels uppbyggnad. Eller att det helt enkelt är bortkastade pengar. Kom även ihåg att hur duktig nagelbyggaren än är så kommer ni aldrig få samma hållbara och fina resultat som en nagelbyggare under eller efter utbildning!


Jag vill börja bygga naglar, hur gör jag?

Om ni vill börja bygga naglar med gele så är det lika här. Jag rekommenderar absolut inte det. Speciellt inte att bygga på andra. 
 
Men om ni ändå envisas med det så tänk på följande:
 
  • Alla ovanstående punkter.

  • Läs på, läs på, läs på.
    Se till att det är rätt och bra info ni läser.

  • Testa ALDRIG på riktiga naglar.
    Köp så kallade "övningsfingrar" och träna flera gånger innan.





KOMMENTARER
elin stridh

GRYM TÄVLING MED INGA MINDRE ÄN IDUN MINERALS! ♥
VÄRDE ÖVER 600 :-

http://eelin.se/2012/december/super-tavling-med-idun-minerals.html#comment

2012-12-09 15:09:45
URL: http://elincecilia.com/
Sara

När du skriver ut att en gelé "inte är godkänd" får du gärna skriva varför och gärna en källa på det.

MVH
Sara

2012-12-18 11:52:02


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback