Sluta inte amma

Nu har jag nattat Elvin.
Vi åkte ialalfall till Högbo där det var klassträff, trevlans, vi stannade faktiskt en stund, sen blev Elvin trött och hungrig så vi gav oss hemåt, han var iallafall jättesnäll hela tiden, men det är han ju oftast, en liten ängel :love:

Provade iallafall MAM flaskan när vi kom hem och den funkade! Förstå vilken lättnad, provade ju ett annat märke tidigare och den flaskan vägrade han ta, men MAMflaskan var det noll problem med. Så nu kan jag sticka iväg och köra upp/skriva upp utan att vara orolig att Daniel inte kan mata honom.

Och att bero på det, är det bara jag som inbillar mig eller börjar dagens mammor bli för lata för att amma? Det känns så, vet ganska många som slutat amma av ren lathet, de har gett upp nästan på en gång, vissa börjar inte ens att amma, hos barnmorkan frågar dom om man ska amma eller ge ersättning. Det känns aningen fel tycker jag... Visst, det är många som inte KAN men det är en annan femma, dem lider jag med.
Kom igen morsor, ge upp latheten för erat barns skull, om ni slutar amma så är det ju knappast till sons/dotters fördel, kämpa lite :) (säger jag som aldrig haft minsta problem med ammningen)

Jag ska iallafall amma Elvin så länge det funkar för oss båda och det känns rätt eftersom det är det som är bäst för honom. 
Just nu helammar jag, Elvin har ALDRIG fått något annat är bröstmjölk.
 
Och bröstmjölk leder oss till nästa sak, JAG KÄNNER MIG SOM EN KOSSA! Alla mina bh:ar är för små och jag har fett ont i ryggen.
 


KOMMENTARER
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Jag tyckte att det var lättare att amma än att ge ersättning, det är jobbigare att stå och diska flaskor och bära med sig en massa saker överallt och alltid tänka på att ha med sig allt. Bröstet har man ju alltid med sig och mjölken är alltid lagom varm. Jag ammade Elias tills han var 7månader sen började jag få dåligt med mjölk och fick ge honom ersättning efter att han ammat och sen ville han inte ha bröstet mer, men hade jag kunnat hade jag nog ammat honom ett tag till! :)

Svar: Håller med, känns hur härligt som helst att kunna amma, som du säger - slippa krångla med flaskor och grejer :)
Aggeh

2012-08-16 23:03:22
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se
Renata

Jag håller med dig, jag hade mycket problem med amningen i början men gav inte upp. Känns som att alla ger upp så humla lätt. Visst, det är lite jobbigt att amma när man är iväg men man får väl hålla sig lite mer hemma - vilket inte alls är dumt för bebisen!

2012-08-17 15:09:39
URL: http://renatas.blogg.se
Nettan

Jag håller fullständigt med dig! Att amma är en guda gåva för både dig och barnet är inte direkt troende men i alla fall.. De är som det sägs man har alltid maten med sig och den är alltid varm å man kan fixa fram den i ett nafs å den innehåller allt ditt barn behöver om det så bara är för trösten.. Jag tror som du säger att många ger upp å tyvärr inte alltid för att det inte går utan för att dom är rädda för att dom ska bli hängiga å fula, har många väninnor som har avstått av den anledningen. Men har man bara bra bh och god träning så håller brösten å skulle dom inte göra det så bevisar de ju bara att du har använt dom till de dom var avsedda för att göra från början, ge mat åt ditt barn :love: Å tycker man inte om att amma offentligt finns det små knep Jag satte en liten krok i en tunn filt som jag sedan kan knäppa på i mitt halsband så hänger filten kvar över barnet... För det finns tillfällen då det kanske inte är så trevligt att ta fram bröstet även om man kan vara smidig efter ett tag:-) å lägger man bara filten över är det lätt att den glider av... Så jag säger bara kämpa på tjejer ditt barn behöver dig... Dock kan det vara bra att ha en flaska till hands varma sommar dagar med lite vatten i ;-)

2012-08-19 22:41:27


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback