Måste man ha föräldrar?

 Jag undrar vart världen är på väg. Snart behövs inte vi föräldrar mer. Barnflickor osv har funntis i alla tiders tider och lata, rika snobbar brukar lämna ifrån sig ungarna till dom.
Men nu på senare tid har det kommit SAKER som ska passa våra ungar. Det finns babysitters som pratar, tröstar och vaggar barnet, det finns babyvakter med kamera, sängmobiler som snurrar av sig själv, leksaker som ska lära barnen prata och räkna, gåvagnar som lär barnet att gå, pottor som potttränar ungen, böcker som läser sig själva för barnet.
LÄMNA PLATS FÖR BARNENS FANTASI OCKSÅ!
Nej fyfan vad jag mår illa. Är allergisk mot allt det där. JAG vill uppfosta mitt barn. Tänker inte låta en massa leksaker och prylar uppfostra Elvin. 
Jag har en gunga som går på batteri men den FICK vi av en bekant och den är bra om han har ont i magen, men skulle nog aldrig köpa en sådan. Det känns så fel att en SAK ska trösta mitt barn.
Jag tycker som sagt att detta är otroligt fel. Dagens föräldrar är så jävla stressade och upptagna att de inte hinner skaffa barn förren de är 40 år, och när väl ungarna har kommit så har de iallafall inte tid och ork för dem så de köper massa barnvaktsleksaker. Sjukt, sjukt SJUKT!
 

Min unge har en vanlig sängmobil utan batterier, ett babygym utan batterier, det duger utmärkt, jag går runt och vaggar honom när han är ledsen, jag tänker lära honom läsa och räkna, eller saker UTAN jävla batterier och el. 

Tacka vet jag gamla hederliga träleksaker från BRIO.
Det är grejer det!
Även IKEAS leksaker är urmysiga!
 


KOMMENTARER
Jennie Lind

Nja, vet faktiskt inte om jag håller med om detta. Visst ska vi som föräldrar lära våra barn allt. Men leksakerna väcker intresse hos barnen och dom tycker de är roligt med ljud och rörelser.. I alla fall mina. Har nog haft och har allt som du har med på bilderna :) Och mina barn har uppskattat de väldigt mkt!
Kanske ändrar även du tanken på dessa leksaker och du märker att eran son uppskattar dom :) Testa vettja :)
Kram

Svar: Det gör de säkert, men just den grejen liksom, jag syftade på lata föräldrar som egentligen inte har tid att ha barn.Men alla med sånna leksaker behöver inte vara så för det :)
Aggeh

2012-08-04 17:05:55
URL: http://nattstad.se/3barnsmamman
erica

Himla bra skrivet!! :)

2012-08-04 21:28:08
URL: http://ericaengstrand.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback