Svar på minifrågestunden

Vissa frågor har jag säkert svarat på tidigare, men det skadar faktiskt inte att svara igen, då jag ofta får samma frågor.


GRAVIDITETEN

"Hur tog dina föräldrar det när du berättade att du var gravid?"
Svar: Dom tog det som det var, vad ska man säga liksom? Mamma påverkade mig ingenting i mitt val och sa bara att detta lär du känna själv hur du vill göra med. Pappa hade det lite jobbigt, men det kan man väl förstå! Jag är ju fortfarande hans lilla flicka. Men idag är båda glada över att få bli mormor och morfar!

"Hur är det i skolan, får du inte blickar och skit när dom ser dig?"
Svar: Det är bra i skolan, näe jag hade ställt mig in på det men jag tror folk märker att jag inte är osäker när det gäller detta så det är väl som det är ungefär. Sen vet jag inte hur mycket de tittar när jag inte ser, men helt ärligt, jag orkar inte bry mig, jag känner inte ens alla så det skadar inte mig ett dugg om det nu skulle vara så, vill dom titta så är jag glad att jag kan roa någon iallafall :)

"Vad tycker dina kompisar om att du ska få barn?"
Svar: Vad jag vet så tycker alla att det är roligt. Ingen har sagt något negativt :) Tillomed killkompisarna frågar om bebisen, vill känna på magen och pratar om framtiden hur det blir när han kommer.

"Var Ärtan planerad?"
Svar: Näe det var han verkligen inte, gud så förvånade vi blev när vi fick reda på att det låg en liten människa i min mage! Jag var faktiskt 99% säker på att mensen var sen för att jag var otroligt stressad under denna period, mycket på samma gång. Jag förstår inte ens hur jag kunde bli gravid med tanke på hur stressad jag var och preventivmedel osv. MEN DET GICK!
Valet att behålla den lilla var dock mycket igenomtänkt och planerat eller vad man ska säga. Det var liksom inte "Äsch jag behåller honom" utan vi tänkte hur vi skulle lösa allting. Sedan fick jag reda på att jag har den här bindvävssjukdomen EDS som kan påverlka en graviditet och men tanke på hur klen min kropp är så kanske inte den hade klarat av att bära på ett barn längre in i framtiden. Så det gjorde valet enklare.

"Har du förlorat några vänner pga din graviditet?"
Svar: Nej inte en enda, vad jag vet haha. Om jag skulle förlorat/förlora någon kompis pga det så är den människan inte värd att kallas vän! Bra sätt att rensa bort falska vänner! Om man "Förlorar" ngn vän pga en sådan orsak så ska man inte vara ledsen över den personen. Utan snarare glad att man blitt av med den!
Dock så har jag förlorat det här med att hitta på saker med kompisar osv. Att umgås. Men det har ju sina orsaker och folk har hört av sig och vill träffas men jag orkar ju nästan aldrig. Sen har jag varit ur-dålig på att höra av mig till kompisar under graviditeten. Jag skäms faktiskt.

JAG OCH DANIEL

"Tror du att du och Daniel kommer vara tillsammans föralltid?"
Svar: Oj vilken fråga... Jag är den personen som inte vågar tänka så långt in i framtiden pga rädslan att något ska gå fel.


FOLKRACE

"Vilken är din bästa placering i folkrace?"
Svar: Jadu, jag tror inte att jag kört någon A-final iallafall. Men vunnit 3 stycken C-finaler har jag gjort. Och kommit 2:a i B-final ngra ggr. Kunde ha vunnit B-finalen i Rörberg om inte bilen gick sönder eftersom jag låg först och hade stort avstånd till bilarna bakom efetrsom som var med i en stor startsmäll som jag slapp undan. Men istället small däcket, drivaxeln och bärarmen :(


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback