Jag valde bort rökning från sonens liv. Låt oss få slippa det då också.

Jag är riktigt less måste jag säga.
OBS! Innan ni kommenterar, läs HELA inlägget. Detta inlägg är inte riktat mot alla rökare. Det är enbart riktat mot de korkade rökarna.
 
Vid ingången till ICA, ingången till gallerian, ingången till station, ja tillomed vid ingången till sjukhuset står det folk och bolmar på och i sig denna jävla cancerpinne. Där kommer jag och går med min son på snart ynka 2 år som har förkylningsastma. När det bara är jag så bryr jag mig inte särskilt mycket om det här, men när det handlar om min lilla oskyldiga son (och alla andra oskyldiga små sköra barn också) så blir jag förbannad. Jag har valt bort rökning från min sons liv. Kan vi inte få slippa det då också? Det finns så mycket farliga grejer vi får i oss i dagens samhälle, låt oss då få slippa EN ENDA JÄVLA GREJ iallafall.
Jag förväntar mig faktiskt att slippa SPRINGA in i sjukhuset pga rökmoln från er respektlösa rökare (observera att detta endast är riktat mot just de RESPEKTLÖSA rökarna) det står stora skyltar om rökförbud och det finns en rökkur en bit bort, men likt förbannat så VARJE gång jag varit där senaste gångerna har det alltid stått någon precis vid ingången och rökt. Vad är problemet?
Jag rent ut sagt skiter i om du har lungcancer och dör snart, jag skiter i om du brytit båda benen, JAG SKITER I OM DU ÄR LAT och inte orkar gå till den jävla rökkuren, min son ska inte behöva andas in skiten bara för att du har problem.
Samma problem på stan, i folksamlingar, utanför ICA osv. ALLTID står ni precis vid ingången.

Så nu BER jag er snälla, snälla, när ni ska inandas dessa gifter, förkorta era liv, förstöra era lungor, ge er själva lungcancer och kol, gå bort en bit. För min son har inte möjlighet att välja ännu om han vill utsätta sig för detta eller inte. Till dess att han själv kan välja kan vi väl skona honom från detta? Alla andra barn också för den delen. Förhoppningsvis så kommer våra barn inte att vilja utsätta sig för detta i framtiden heller.
Vi har också så många barn runtom oss med luftvägssjukdomar, nedsatt immunförsvar och andra allvarliga åkommor. Ni vill väl inte skada ett litet barn? Tänk en gång till innan du ställer dig bland folk och röker.
 
Jag hoppas innerligt att rökning blir förbjudet på offentliga platser en vacker dag. Oskyldiga, sjuka  och små ska inte behöva utsättas för detta.
 
Bild lånad härifrån
 


KOMMENTARER
Anonym

Hoppas också du säger detta till personer s du går förbi när du se det ske lite enkelt "ursäkta osv dina åsikter"

Svar: Jajamen! Jag använder inte lika hårda ord som i inlägget eftersom jag då inte vill använda den tonen och de orden när Elvin är med. Men nog kan jag vänligt men bestämt säga till.
Aggeh

2014-03-11 20:56:08
Anonym

Håller med dej fullt ut!! Fullkomligt hatar folk som ska röka i tid och otid på såna ställen där man liksom måste gå förbi och inte kan undvika det!! Ännu

2014-03-12 18:20:44
Enander

Oj, jag som skrev den anonyma kommentaren, min mobil ville inte riktigt samarbeta med mig..

Iaf, håller med dej fullt ut! Fattar inte att folk kan vara så respektlösa mot andra människor, barn, gravida, gamla.. Det är sjukt!! Men den sista idioten är inte född ännu ..

2014-03-12 18:27:04
URL: http://enander.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback