Men visst, lämna sjuka barn, GÖR DET!

Har precis lämnat Elvin på dagis, blev lite putt faktiskt, samtidigt när jag lämnade kom en mamma som bara räckte över en liten förstörd stackarns tjej på 1 år till dagisfröken och säger "Hon sjuk, bajsar, magen, inte bra" Eh..... Dagisfröken såg chockad ut, jag blev chockad med. Såklart fick kvinnan gå hem med barnet igen.
Men endå undrar jag:
1. Varför vill man lämna bort sitt barn när det är sjukt och behöver sin mamma? 
2. Bryr denna mamma sig inte om andra barn? Dom blir ju smittade?
3. Undra hur många som lämnar sina barn utan att berätta att de är sjuka?
 
Tankarna snurrar, jag blir lite förbannad faktiskt. Hon har inget jobb heller så såg verkligen ingen vits med att lämna barnet. På hennes svenska lät det som hon nyss kommit till Sverige, kanske man får lämna sjuka barn på dagis där hon kommer ifrån, vad vet jag. Hon kanske helt enekelt inte vet. Men samtidigt, inte lämnar man iväg sitt sjuka barn när man ändå bara ska vara hemma? 
 
(Observera att jag tror att en helsvensk skulle kunnat göra likadant)


KOMMENTARER
Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Nej så gör man verkligen inte!

Malin

Men då gjorde dagisfröken fel också . Så skulle hon ha gett tillbaka flickan och sagt: nej tyvärr så får hon va hemma med dig tills hon är bra i magen och har varit bra i 48 timmar...
Barnen ska definitivt inte vara på dagis och smitta de andra barnen när dom är dåliga ..

Svar: Jag var otydlig, dagisfröken lät såklart inte barnet komma in, barnet vände i princip i hennes famn...
Aggeh

2013-09-16 10:55:25
Ingrid - Mamma till två sessor

Jag undrar också ofta hur folk kan lämna sina sjuka barn på dagis? Förra hösten fanns det barn som ibland var så förkylda att de inte kunde andas och inte orkade göra nånting, med föräldrar som gick hemma. Men de togs emot av personalen och föräldrarna fortsatte lämna dem! Nu när jag är föräldraledig med nr 2 så har jag stora tjejen hemma om hon verkar hängigare än vanligt. Bara ifall hon skulle vara på väg att bli sjuk.

2013-09-22 07:35:59
URL: http://p0llys.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback