Elvins sovtider

Det finns några stycken som har reagerat på Elvins sovtider vilket gjort mig frustrerad. Ska jag verkligen behöva förklara varje gång för andra? Ja tydligen. 
Elvin somnar runt klockan 21 på kvällen, vaknar mellan 6-7 på morgonen, sover middag ca 1 h runt 12. Sen sover inte han mer. Det folk reagerar starkast på är att han lägger sig så sent på kvällen. Ja, jag håller med, men lägger han sig tidigare så vaknar han tidigare på morgonen också, tro mig, jag har testat. Att gå upp klockan 4-5 på morgonen är varken bra för barn eller vuxna. Detta har jag tagit upp med Elvins BVC och vi har kommit fram till att Elvin inte behöver mer sömn än så, han har intelika stort sömnbehov som de flesta andra barn i hans ålder. Jag själv var precis lika i min ålder. 
Alla barn är INTE lika. 
 


KOMMENTARER
monia

Wille och tuva hade en period i somras då dom somnade allra tidigast 22. Och då hade vi tur! Oftast blev det inte förrän 23, framåt midnatt. Men vi lät dem styra tiderna som dom ville, och efter ett tag reglerade dem själv att dom blev trötta och ville sova runt 20-21, och den tiden tycker vi passar perfekt :) skit i vad andra tycker agnes ; kör på bara ;)

2013-10-16 09:32:33
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Pia

Mina barn har inte heller haft några speciella sovtider och det har gått bra för dem ändå. Skit i andra.

2013-10-17 13:35:11


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback