Hur du slipper spelförfrågningar på Facebook

Fattar inte problemet vissa har... Många får damp på spelförfrågningarpå Facebook, även jag. Men det många inte fattar är att en FB status som säger "Sluta skicka spelförfrågningar" inte gör någon större skillnad... DÄREMOT era blonda puckon så går det att blockera dem! Herregud va? Inte är det svårt heller! 
 
SÅ HÄR GÖR DU:
Det finns flera sätt att få bort dessa förbannade spelförfrågningar.
 
METOD 1:
  1. Klicka på "Applikationscenter" som du finner långt ner i vänstra spalten på Facebook.
  2. Leta på det spel du inte vill veta av något mer och håll musen över högra hörnet så kommer ett kryss visa sig, klicka där.
  3. Klicka på "Dölj -spelets namn-
KLART!
 
METOD 2:
  1. Klicka på "Applikationscenter"
  2. Leta på knappen "Förfrågningar" i vänstra spelten som då dyker upp. Klicka.
  3. Då kommer alla förfrågningar du fått upp. Klicka på krysset på förfrågningen du ej önskar.
  4. Välj något av de två alternativen, "Blockera -spelets namn-" eller "Vill du ignorera alla förfrågningar från -Vännens namn-"
KLART!
 

Sen kan jag tycka att "Är man med i leken får man leken tåla!" alltså; om du absolut ska vara med på ansiktsboken så får du fasiken räkna med en och annan förfrågning också! 
 
TACK FÖR MIG!


KOMMENTARER
Monia - mamma till Tuvalie

jag kör metoden att blocka dem vartefter de kommer :) Om jag får en avisering typ "agnes åsberg har skickat en förfrågan om farmville" så för man bara musen till högra hörnet på aviseringen och trycker på krysset som kommer upp. Då blockar man alla framtida förfrågningar från det spelet ;)

2012-10-23 21:48:10
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Anonym

Haha även att det var mitt namn du strök över ;) (buhu)

Svar: Tog översta spelförfrågningen och det var från dig ;)
Aggeh

2012-10-23 22:32:35


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback