Gravid, så underbart... Eller?

Nej, jag tänker inte sitta som alla andra bloggare och facebookare och berätta hur underbart det är att vara gravid och bara hoppa över det negativa och lura småtjejor att det bara är ros att vänta barn!. För 100% underbart är det inte. Nu tänkte jag ta opp dom jobbiga sakerna med att vara gravid, så kanske jag ändrar inställning på dom 10-13 åriga tjejer som hört av sig till mig och vill vara mamma, helst nyss...
  • Första tiden mår dom flesta illa, några kräks, för vissa försvinner detta efter några veckor, för vissa håller det i sig hela gradiviteten. Vissa slipper det helt.

  • Man blir förstoppad, jag lovar att dom flesta gravida haft problem med sin mage. Förstoppning är väldigt vanligt bland gravida. Om man inte tar tag i det i tid kan det leda till hemorojjder och andra problem med hålet där bak...

  • Många får gaser i magen, vissa kan inte ens hålla dom inne utan dom bara kommer!

  • Vissa gravida har sjukt lätt för att läcka kiss, i värsta fall tillochmed kissa på sig.

  • Sova på mage kan du glömma. Sova på rygg likaså. Sova på höger sida nono, vänster sida obekvämt.
  • Man blir klumpig och orörlig. Jag lovar det är inte kul att det är världens idrottspass att bara få på sig ett par strumpor! Sen är det lite konstigt när man inte kan se "där nere" på sig något mer. Att vända på sig i sängen är som att springa ett maratonlopp...

  • Många får extrema humörsvängningar. Jag lovar det är inte kul att bli tokförbannad över att saften är fel blandad eller att storböla över att mussepigg slog i tån på tv:n

  • Det gör ont. ÖVERALLT vissa dagar, kroppen känns tung och det trycker på överallt. Ryggen känns tvärslut och foglossningen härjar.

  • Vissa har sådan otur att dom får vätska i hela kroppen, detta ska tydligen inte vara kul för 5 öre...

  • Det är inte bara gullmagen och tuttarna som växer.... Tro mig.... 

  • Du måste HELA tiden tänka på vad du äter

  • Ökade flytningar, mycket vanligt. Mysigt? Nej.
Så. Nu vet ni. Det finns många fler nackdelar. Jag själv har haft sjukt mycket tur under min gradivitet hittills och inte blivit drabbad av så mycket av dom där grejerna. Men det är förstås också ovanligt. Att man mår så bra som jag gjort endå.
Egentligen vill jag göra en lista där det står om allt som är så underbart med att vara gravid, men eftersom att det är så pass många som är yngre än mig tillomed som PLANERAR att skaffa barn så tror jag att denna neggo lista får duga iallafall ett tag.


KOMMENTARER
Monia - mamma till Tuvalie ♥

SVAMP I UNDERLIVET!!!!! Är jävligt vanligt under graviditeten, och jag fick det 3 ggr. Höll på att klia ihjäl mig - INTE KUL !!! :( haha ...

2012-03-04 22:40:36
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback