NEJ kost påverkar INTE naglarna

Svar: Hej kära Emma. Tror du jag lägger ut något sånt utan att först veta fakta? Njaa. Det är faktiskt sant. Och nästa vecka hade jag tänkt lägga ut nästa nagelmyt där jag faktiskt skulle berätta om just det där du beskriver om fläckar på naglarna. Många påstår alltså att man kan få vita fläckar på naglarna om man har kalk-, kalcium-, eller som du säger zinkbrist tillexempel. Men detta är alltså falskt. Om man har fläckar i naglarna så beror det på en skada i nagelmatrix som oftast uppstått hela 3 månader innan det syns.
Vita fläckar är alltså nagelceller som inte mognat ut helt. Ungefär som förhårdnad.
Oftast är det företag som kommer med detta påstående för att få sälja tillexempel kosttilskott bättre. Det är falsk marknadsföring.


KOMMENTARER
Elin

Jag har vita ränder på tummarna. Vet du om det är samma sak som fläckarna? Har du nått tips att få bort det?

2012-04-19 07:08:46
URL: http://papperochpenna.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback