Nyhetsmorgon

Satt nyss och kikade med ett öga på Nyhetsmorgon så började dom snacka om det här med att lägga ut bilder på sina bebisar offentligt, på tillexempel offentliga facebookprofiler, bloggar, öppen instagram och twitter. Jag står fast vid att JAG inte ska lägga ut bild på sonen så här. Jag lägger ut på min facebook men ser alltid till att bara vänner kan se den och har valt mina facebookvänner med omsorg. 
Mina vänner får även lägga upp bild på honom på facebook eller blogg om de frågar först. Familj och släkt (bonussläkt inräknad) får lägga upp bild på Elvin om de vill, dom litar jag på. Men speciellt min blogg har jag valt att inte visa Elvins ansikte på. 
Nu är ju detta förstås upp till varje förälder vad man väljer att göra och jag ser inte ner på dom som lägger ut bilder offentligt på sina barn, det kliar i mina fingrar också, jag vill verkligen visa sonen för hela världen. Men min blogg har för många besökare. 
Men kom ihåg, en gång på internet - alltid på internet. Oavsett. Så tänk efter en extra gång. Barnet är en egen individ och det är omöjligt för dig att veta om hon/han vill synas eller inte på internet om 15 år.


KOMMENTARER
Josefin

Vi tänker lite olika där helt klart. Jag lägger hemskt sällan ut bilder på E på fb för bilder som läggs ut där äger fb (samma sak med instagram mfl). Bloggen bilder äger jag. Hade säkert varit försiktigare med bilder på bloggen om jag hade många som följde den.

2013-02-14 12:21:42
Josefin

Vi tänker lite olika där helt klart. Jag lägger hemskt sällan ut bilder på E på fb för bilder som läggs ut där äger fb (samma sak med instagram mfl). Bloggen bilder äger jag. Hade säkert varit försiktigare med bilder på bloggen om jag hade många som följde den.

Svar: Det är sant. Jag är egentligen dum som litar på att "det händer inte mig" jag vet faktiskt inte varför jag tänker så. Jag hade lagt ut bilder på Elvin om bloggen var mindre, vill att släkten ska kunna se honom.
Aggeh

2013-02-14 12:22:08
Ingrid - Blivande tvåbarnsmamma

Jag tycker att sånt där är väldigt viktigt att ta upp! Vi lägger otroligt sällan ut bilder på vår dotter på FB, och jag har aldrig publicerat en bild på henne på bloggen. Dagens barn och bebisar blir så otroligt överexponerade på internet!

Strax efter att jag fått Z så hamnade jag av en slump på en blogg, där sista inlägget handlade om hur bloggaren bestämt sig för att lägga ner. Hon hade nämligen klickat runt bland bloggar och hamnat hos en tjej som hon aldrig sett förut. Den här personen hade tagit bilder från första tjejens blogg på hennes barn och utgav dem för att vara hennes egna. Hur sjukt är inte det? Sånt skrämmer mej..

2013-02-15 08:11:19
URL: http://p0llys.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback