Sjukt samhälle

Alltså. Jag slår kullerbyttor ibland. Minns när jag hade praktik på dagis och FEMÅRINGAR sprang runt med smartphones, okej max två stycken, men det är två för mycket enligt mig. Jag ogillar tidig telefonanvändning. Klart man kan LÅNA UT en telefon när ungarna ska ut och leka med kompisar el liknande, men när de tas med överallt ( på dagis, skola osv) så är det bara konstigt. Hur ska en sån stackarns liten kunna ta ansvar för en sådan grej?
Hur hälsosamt är det att en liten fjomp sitter och petar på en iPhone på rasterna?
NI SKA FASEN HOPPA HOPPREP OCH GUNGA!

Inte nog med det. Det görs appar för småbarn också.

Vart är världen på väg?




KOMMENTARER
Josefin

Jag tycker inte heller att de är ok att små barn har mobiler. Men det är inte de barn apparna handla om, för alla användare iaf. Som ex när Eskil var mindre hade jag en skallra på telefonen som han fick titta på i mitt knä. Den funkade bara som distraktion när han fick 5 månaders sprutan.

Svar: Jag tycker det är konstigt att de gör apparna,. det känns som de uppmuntrar föräldrar till att deras barn skall använda mobiler. Fast jag brukar visa bilder för Elvin när han är otröstlig som nu när han hade feber tillexempel :) Fast det är mest grejen med att ge dagisbarn en helt egen mobil jag inte förstår :)
Aggeh

2012-11-09 09:43:43
Sonja

Tycker också att det är både konstigt och fel att små barn ska ha en mobil, jag fick min första mobil i högstadiet. Är 21 år nu så det var ju länge sen men ändå:) tycker det ska ha tid att vara barn så länge det kan!:)

2012-11-09 10:55:33


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback