RESPEKTERA DJUR

Jag älskar djur. Något jag kommer vara stenhård på när det gäller uppfostran så är det att lära Elvin att respektera djur. Jag har sett alldeles för många föräldrar som låter sina barn leka med djuren som om de vore en materiell sak, det gillas inte alls av mig. Jag har grym respekt för djur och de ska behandlas BRA. Detta är en av mina egenskaper jag verkligen hoppas Elvin tar efter. Jag hoppas även ni som läser detta alltid tänker efter en gång extra innan ni kilar iväg till djuraffären och köper en hamster till era barn och låter dem få ansvaret. Gör inte det. Snälla, snälla SNÄLLA!

Jag saknar mina marsvin förresten, måste åka och hälsa på dem någon dag.


KOMMENTARER
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Elias leker med ena katten, men katten leker även med honom, dom har jätte roligt med varandra och jagar varandra genom lägenheten, katten lär Elias MASSVIS med hyss. (ser vi att katten börjar på tröttna eller vill vara ifred säger vi såklart till Elias) Jag hoppas att Elias kommer fortsätta vara lika snäll och tycka om djur så mycket som han gör idag :)

2012-11-16 00:36:38
URL: http://caroliinea.blogg.se
Josefin

De flesta husdjuren kräver ju en hel del skötsel mm och borde inte va impulsköp.
Håller med dig om att barn ska lära sig att respektera djur. Jag blir rätt irriterad på föräldrar som låter sina barn gå fram och klappa hundar som sitter fastbundna utanför affärer. Stort no no på många sätt och vis.

2012-11-16 11:27:22
emilia fogdemarl

guuuud va fina ni är helt otroligt.:love:

2012-11-21 00:15:57


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback