Elvin 5 månader

Jag fattar inte att det REDAN har gått 5 månader sedan jag låg där helt själv på uppvaket, skakade och var i chock, kunde fortfarande inte röra mig pga ryggbedövningen. De hade skurit ut mitt barn ur min mage, den var alldeles tom, kände inga sparkar mer, i en annan del på sjukhuset fanns min son. MIN SON. Han fanns på riktigt!
Nu 5 månader senare så sitter jag här och sneglar på en pigg och kry liten glad tjockis som lärt sig ta sig fram i gåstolen, superlycklig.  Jag är superlycklig. För han är här. Min Elvin som jag ska dela resten av mitt liv med. 

Elvin kan/gör detta:
  • Greppar saker utan problem
  • Skickar saker mellan sina händer
  • Börjat visa tendenser till "pincettgreppet"
  • Skratta högt
  • Prutta med tungen så det sprutar saliv, gobit!
  • Låta "höh" "ööö" "aaaaih" osv.
  • Hoppa i hoppgungan som en tok
  • Gå och ibland tillomed springa i gåstolen
  • Sitta stadigt kortare stunder
  • Äta gröt varje kväll med god aptit
  • Smakar på smakportioner
  • Ammas fortfarande
  • Resa sig till sittande från halvliggande position
  • Vända sig från mage till rygg
  • Vända sig från rygg till mage
  • Försöker ta sig fram men snurrar bara
Elvin älskar detta:
  • Sitta i matstolen vid bordet, då får man vara med!
  • Hoppa hoppgunga
  • Gåstolen
  • Banangröt
  • Bada, han plaskar som en tok
  • Uppmärksamhet (helst av mååånga människor samtidigt)
  • Dra mamma i håret
  • Att vara glad
Elvin ogillar detta:
  • Att vara trött
  • När mormor nyser (andra går bra :S)
  • Att vara i någon annans knä än mammas på kvällarna. Mammagrisen :love:
Jag har med all säkerhet glömt att skriva något...
 
För att fira Elvin 5 månadersdag så bjuder jag faktiskt på en bild på honom i sin nya mössa.
 Visst är han fin min lilla son?
Är annars MYCKET sparsam med bilder på min sons ansikte.
 


KOMMENTARER
Micki

Vilken gobit ! Så söt :love:

2012-11-01 18:49:56
Caroline Andersson - Mamma till Elias

Meeen vad sööt, smälter lite smått! :)

2012-11-02 20:03:39
URL: http://caroliinea.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback