Hemska kväll

Igårkväll när vi skulle mata djuren så upptäckte Daniel att min älskade lilla hamster Alvin fastnat med benet på något jättekonstigt sätt i gallret/luckan, jag sprang dit och fick total panik (kan ni tänka er att man kan få det för ett sånt litet liv?) Daniel tog loss honom och jag vågade inte titta jag var nästan hysterisk. Hela benet bara hänger nu, det är totalt av på denna lilla stackare och jag känner mig som en hemsk matte som låter honom leva i en bur som kan orsaka sådant! USCH! Det gör verkligen ont i mattehjärtat och jag inbillar mig att "nu dör han" iförsig är han jättegammal för att vara en hamster men han får endå inte dö nu!
Han äter och dricker iallafall vilket är bra, men orolig är jag endå.
Helt otroligt vad man kan fästa sig vid sånna små liv, jag älskar verkligen den där lilla hamstern....

Bild på mig och min lilla plutt för ca 1 år sedan


KOMMENTARER
Johanna

Åh, det där hände min förra hamster, Leo. Han fastanade, bröt benet och fick ett sår, benpipan stack ut.. Så vi åkte till veterinären, fick en antibiotikasalva och smörjde med den i 7 dagar, sen hade såret läkt och Leo mådde bättre. Benet läkte också, men foten pekade bakåt :P Sen fick han bo i en bur utan hjul och utan galler..

2012-05-20 14:04:48
URL: http://danceinlife.blogg.se/
Johanna

Jag kommer inte riktigt ihåg vad de kostade hos veterinären, men tror inte under 400.. Och salvan kostade 200.



Jag tror absolut att han kan klara sig ändå, men ta bort hjulen och försök förhindra att ha klättrar och sånt, liksom ha en plan bur. Sen ha koll och se hur benet läker. Vet inte om man kan spjäla så det läker rätt.. Men jag skulle åka till veterinären ändå, han kanske har jätteont och behöver smärtis, och sen kan ju veterinären ge tips och råd :) Du kan ju iaf ringa veterinären och fråga, det kostar inget :) Hoppas de går bra!

2012-05-20 16:24:10
URL: http://danceinlife.blogg.se/
Sara, inte som alla andra..

Du får kolla up pdet hos vätrinären så han inte lider i onödan, tänk dig själv gå runt med ett brutet ben..

2012-05-21 21:34:56
URL: http://zasata.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback