Det jag längtar mest efter.

Det finns några grejer jag klarat mig utan länge nu men längtar efter som sjutton och ser fram emot när graviditeten är över och jag har min lilla son.
  • Sova på mage! Vet inte hur magen är efter och om man är öm eller så, men gud vad jag saknar att sova på mage! Det var enda sättet jag sov på före jag blev gravid så det ska jag göra så fort det går.
  • Äta kallrökt och gravad lax! För er som inte vet det så får man som gravid inte äta kallrökt och gravad lax. Jag som i vanliga fall är tokgalen i det! Hoppas på en bamse smörgåstårta med massvis med lax på när jag kommer hem från BB! Mamma? (A)
  • Äta massa ostar! Samma här, mögelost, brieost, fetaost och liknande ska man inte heller äta som gravid, och jag saknar det!
  • Kunna böja sig utan problem! Ni anar inte hur jobbigt det är att inte kunna knyta skorna!
  • Att kunna se "där nere". Haha det tar väl också ett tag eftersom magen måste dra ihop sig men, vad konstigt det blev när man helt plötsligt inte kan se gylfen osv!
  • Att kunna röra sig utan att känna sig som en val!
  • Men så klart det jag längtar absolut mest efter är ju Ärtan!
Sååå, när jag kommer hem vill jag ha smörgåstårta med massa lax, till efterrätt kex och ost, sen vill jag sova (haha som om man kan det med barn ) PÅ MAGE!
Denna underbara smörgåstårta gjorde jag och mamma på skolavslutningen - 11


KOMMENTARER
Josefin

Tänkte bara säga att de finns flera fetaostar som är gjorda på pastöriserad mjölk som man får äta under graviditeten. Nu kanske de inte var just fetaost du längtar efter men de kanske är en lite tröst de sista veckorna :)

2012-05-16 20:23:20
Emma

Man får äta gravad/kallrökt lax när man är gravid :) den ska bara ha varit fryst i minst 72 timmar och om man läser på förpackningarna när man köper så har nästan alla det! Sushi går också bra eftersom dom flesta ställena använder fryst lax.

Jag blev också besviken först när jag trodde man inte fick men när min barnmorska sa att det gick jättebra så har jag ätit det!

:)

2012-05-16 21:39:29
URL: http://emmaskogmyr.se
Monia - mamma till Tuvalie

säger som emma, du kan äta gravad/kallrökt lax :) Dock fick jag lära mig att den INTE skulle vara vakumförpackad för att vara okej.. Och mögelost på tub får du äta :D kolla det här inlägget : http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2011/december/julbord-for-gravida.html

2012-05-17 00:41:59
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback