Jaga djur som intresse - sjukt?

En sak jag tycker är helt jävla sjuk det är detta med att jaga. Jag tror personligen att människor som har förmågan att döda är sjuka på något vis. Då menar jag döda både djur och människor. Fiska, ja okej det är ingen big deal känns det som. Men att vissa har som intresse att springa i skogen och döda djur, USCH.

Detta är min teori, har försökt förklara så ni ska förstå mitt tänk:
  • Hos en "normal" människa så är våran "dödalucka" helt stängd för dom flesta eftersom vi har kött väldigt lättåtkomligt och inte behöver döda för att överleva (vi privatpersoner som handlar på ica liksom) Men hos en normal människa som svälter och inte har pengar eller kan ta sig till ica så öppnas dödaluckan automatiskt och han måste jaga för att överleva. Detta är naturligt och helt ok.
  • MEN hos en "onormal" människa så är det något fel på "luckan" så den glappar liksom lite, detta gör att denna människa har förmågan att döda levande individer för nöjets skull. Detta tror jag är medfött.
Alltså, jägare som jagar för skojs skull anser och tror jag alltså har ett fel i hjärnan. Jag personligen skulle aldrig klara av att döda en människa eller en älg. Det är fel.
Jag har väldigt svårt att tro att alla människor har förmågan att döda levande varelser bara så där.


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback