♥ Dag 8 – Ett ögonblick

♥8:e punkten... Ett ögonblick, hmm vad menas med det? Tar ett ögonblick som alltid får mig att må bra.♥

Nu ska jag berätta än det bästa ögonblicket jag vet! Sen får ni nöja er med det då det finns så många ögonblick jag skulle kunna skriva om.

Det härligaste ögonblicket jag vet är kanske lite fjantigt, men jag älskar det! Och det är när jag står på startplattan i folkrace. Gud så härligt det är! Tänk er själva:
Man får sin startposition (var på startplattan man ska stå)
Du kör dit, funktionären (dom som sköter allt på plattan) vinkar dig fram så du står rätt
Funktionären går därifrån, du tittar åt sidorna på bilarna du har brevid dig, pulsen ökar. Ibland tittar föraren i bilen brevid tillbaka, ibland flinar han ibland ser han allvarlig och fjatig ut, pulsen ökar lite till.
Funktionären sträcker upp 30 sekunder skylten (skylten som säger att det ca 30 sekunder kvar till start), du varvar upp bilen samtidigt som du hör bilarna brevid varva. du sätetr bilen i dragläge, du känner spänningen överallt.
Funktionären visar tummen upp, du visar att du är redo för start, det pirrar.
Full fokus på röda lampan, pulsen är nu i så höga varv att adrenalinet börjar pumpa.
Lampan slockar, upp med kopplingen, ner med gasen.
Nu börjar det roliga!




KOMMENTARER
Enander

Finns inget bättre! =)

2012-03-28 14:52:38
URL: http://enander.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback