Betygen kan dra åt h*****'

Idag gick min syster ut nian, hon fick superbra betyg tycker jag... GRYMT!
Blev faktiskt lite avundsjuk och kände mig misslyckad en stund när alla satt och berömde henne för hennes prestation. För jag hade inte alls lika bra betyg (högstadiet var extremt kämpigt för mig av olika orsaker och jag var inne i någon slags trots ålder större delen av högstadiet så det blev inte mycket gjort)
Men sen kom jag på; varför i hela världen ska jag känna mig misslyckad för? Bra betyg hade inte gjort mig ett piss lyckligare. Jag kom ju in på linjen jag ville.
Jag har ju nu lyckats med det JAG vill lyckas med.
*Jag gick ut nian, jag fick betyg i alla ämnen trots att jag kämpade ihop de flesta betygen på de sista veckorna bara, det var ju strongt!
*I sommras nådde jag mina mål jag ville nå inom folkracen, plus lite till. Det gör mig stolt och lycklig.
*Jag har lyckats få min blogg ganska stor (stor för mig) det lyckades jag med.
*Jag har nu blivit mamma och vet att jag är en bra mamma hittils, det är värt så jäkla mycket, det gör mig lyckligast och stoltast i världen. Jag hoppas dom runtikring mig känner lika.

Det finns mer jag skulle vilja skriva men det behöver inte hela världen veta så :)

Men andra ord: JAG BORDE IGNORERA DE DÄR JÄVLA BETYGEN! Jag har ju lyckats med annat!
Jag har lyckats kämpa mig från botten till toppen, det är mer värt och viktigt än betygen. Det är dessutom svårare att ta sig där ifrån än vad det är att få MVG i matte.


KOMMENTARER
Anna

Du behöver inte några fina betyg på ett papper.

Du verkar som en stark tjej som kommer att klara dig precis lika bra i alla fall. Och minns att de flesta framgångsrika personerna vi har i vårt land knappt har avslutat skolan alls. Så det sitter i din vilja.

2012-06-13 21:47:48
Emilia - 17 år & mamma till Tatum.

sv: okej, :) Ja, det hoppas jag med. Vad skönt för er.. tror man får göra så här med på vissa program, dock är det ju inte så vanligt att ha barn ännu här :p

2012-06-13 22:07:47
URL: http://eemijji.blogg.se/
Victoria

Jag har isgrejer med lock :p tycker de är om att fryra

Is utan det :p

2012-06-13 23:17:17
Ninnie-Mitt livt med 3 prinsar

Grattis Agnes, du blev vinnaren av ett presentkort hos Småkrabater.



Lika in på bloggen min för mer uppgifter.



Kram

2012-06-14 03:23:37
URL: http://ninniejohanna.vimedbarn.se
Mamman till L & L

Det är svårt att inte jämföra sig med andra, men det är bra att du kan hitta de detaljerna som gör din situation unik :)Så länge man har mål för sig själv och strävar efter dem så är man aldrig misslyckad.

2012-06-14 12:06:29
URL: http://vimorina.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback