All about Elvin

Fått önskningar om att jag ska skriva mer om Elvin... Hmm det här är ju MIN blogg den handlar om MIG! Nejdå, men jag är lite rädd om honom, jag menar, när han är 15 år kanske han är skitarg på mig för att jag skrivit om honom på internet, en gång internet.... Alltid internet..... Nu i dagens läge kan han ju inte säga vad han vill. (Observera att jag respekterar alla mammors och pappors beslut om DERAS barn ska synas på internet, det är upp till var och en, man är inte sämre förälder för att man visar upp sitt barn, endast föräldrarna vet vad som är bäst för just SITT barn)

Men hans utvecklig kan jag nog berätta lite om endå. Han blir två månader den 31:a :) 

Elvin tycker om:
  • Att bada, blir alltid nöjd när han får bada!

  • Att åka bil, båt och vagn, då somnar han direkt!

  • När man sjunger "Lilla snigel akta dig" då storflinar han.

  • Att SITTA i knäet.

  • Att STÅ i knäet (med stöd förstås).
Elvin tycker inte om:
  • Att ligga på mage, då blir han arg.

  • Att ha hicka, då blir han förbannad.

  • Att ligga ner i famnen/vagnen när han är pigg, då ska han bara vara med och se allt som händer!

Elvin kan:
  • Flina, nästan så att han skrattar snart, det kommer små ljud ibland.

  • Stödja nacken väldigt bra, man behöver knappt hålla i den något mer.

  • Han har börjat kontrollera sina händer, han kliar i ögonen när han är trött och på näsan när en snorbuse kittlas, Ibland suger han på händerna :)

  • Han svarar när man pratar med honom. "Aoooo" "äääh" "haaaaa".

  • Följer föremål/människor med blicken.

  • När man står bakom/brevid och pratar så kollar han efter en.
 
Elvin har:
  • Storlek 56 i kläder men det börjar bli för litet :(

  • Storlek 3 i blöjor, även det börjar bli förlitet.
 
 
Har alldeles säkert glömt något...


KOMMENTARER
Monia - mamma till Tuvalie

åh duktiga killen :D Med stor rumpa ;)

Svar: Hihi ja! Som mor sin ;)
Aggeh

2012-07-26 11:26:29
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Anonym

Hej Agnes!
Jag har precis fått veta att jag är gravid, och för att göra rätt från början så undrar jag om vad det är för mat och dryck man ska avstå ifrån :)
Tacksam för svar!

Svar: På Livsmedelverkets hemsida (slv.se) kan du läsa om hur du ska äta som gravid:) Det är enda sidan du ska följa, resten är bara skitsnack :)
Aggeh

2012-07-26 13:07:04


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback