JAG BLIR FÖRBANNAD, alla mammor är inte bra mammor

Visst jag är ung och ska bli mamma, folk har åsikter om det, men det kan faktiskt hända vem som helst, inget preventivmedel i världen är 100% säkert faktiskt.... Jag valde att behålla pga av bland annat medicinska skäl, jag har ju en bindvävssjukdom, och jag ansåg att jag och Daniel skulle klara detta eftersom vi har ett stadigt förhållande, stadig ekonomi, Daniel jobbar, jag jobbade i sommras och har ngra tusenlappar därifrån och sparpengar. Vi kommer inte behöva ngra socialbidrag. Jag tar allt detta på väldigt stort allvar.

Men nu till saken! Jag blir förbannad på folk som väljer att behålla "bara för att" när dom inte sköter skolan, ligger efter i skolan, fått gått om skolan, har skitdåligt med pengar och ingen koll på sitt eget liv. Det är tragiskt. HEMSKT! Hur fan kan man ha hjärta att sätta ett barn, en människa till världen i en sådan situation?

Sen jag gick ut med att jag väntade barn har även två stycken berättat till mig att dom också vill ha barn.
Den ena tjejen är två år yngre än mig och skrev "Jag vill också ha barn men har ingen kille just nu, men ska skaffa så fort jag får en" Alltså?

Den andra tjejen är ett år yngre än mig blev jag också chockad över. Hon går på iv eftersom hon inte sköter skolan och hennes pojkvän har gått om skolan två år och ligger efter i skolan endå och skiter fullständigt i den. Hon skrev så här: "Jag vill också ha barn jag och *piiip* har väl inte försökt direkt men vi tänker liksom händer det så händer det, jag hoppas varje månad att mensen inte ska komma"
Då blir jag också liksom VAAA PLANERA ett barn till världen?


Tro det eller ej men det är ingen lek att vara mamma eller pappa. Jag vet dock inte än eftersom jag inte blivit mamma än men jag är medveten om att det är fan svåraste jobben i hela världen. Och det är fan inte gratis om ni trodde det.
Nej jag blir verkligen arg.


KOMMENTARER
My Wesström

HAHAH, sjuka personer de finns :)

gör du blänkbyten agnes ?:D

2012-01-25 18:47:55
URL: http://mywesstroms.blogg.se/
Anonym

Jag är inte alls insatt i den situationen, men håller ed dej. Okej om man planerar barn när man är vuxen=minst 18 år och känner att man har ekonomi o känner sig redo är väl en sak. Men att man planerar barn när man inte gått ut skolan o man inte kan sköta sig själv förstår jag inte. Vad tänker de med när de tror att de kan ta hand om ett barn när de inte ens kan ta hand om sig själva? Ett barn är inte en docka! Och bebisar växer upp. Håller med dig Agnes, även fast jag inte är direkt inblandad. Men jag ville iallafall skriva vad jag tycker och tänker om det hela.

2012-04-07 08:58:52


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback