Snälla bli inte bästa vänner när ni dör.

I helgen var det en tjej, ngt år äldre än mig som valde att inte leva mer. (Inte säker på att det var hon som valde det men hon finns iallafall inte på jorden nå mer) och man märker DIREKT att när hon gått bort skriver alla på facebook och det verkar nästan som att alla var bästa vän med henne fastän dom knappt haft en konversation med henne.
Så har det varit dom gånger någon avlidit, alla bara helt plötsligt älskade sönder den personen osv osv... Jag gick i samma klass som denna tjej, kanske bytte ut ett par enstaka ord, om ens det. hon var dock nästan aldrig i skolan men jag låtsas inte att jag varit bästa vän med henne för det. För att det är försent för allt sådant nu! Fattar inte folk det? Snälla nån.... Detta är en sjukt tråkig och sorglig sak, jag hoppas verkligen att hon får vila i frid och har det bättre där hon är nu. Men ni måste tamejfan ge er. Vad är det för jävla respekt egentligen mot den som gått bort?


Kom ihåg att ALLA ni träffar kan vara borta ngn timme senare bara så var rädda om varandra... Och om ni skaälska varandra, gör det INNAN någon går bort....
Blir så arg att folk inte fattar att när som helst kan personen man just rört, sett, pratat med kan vara borta föralltid. Och då är det fan försent att ge alla sina kärleksförklaringar osv...


I vilket fall som helst, vila i frid, kände inte dig för 5 öre men vet att du inte mådde bra. Hoppas det är bättre där.


KOMMENTARER
Elin

Håller med dig! Om en släkting eller vän dör, är det okej att vara ledsen. Men om jag skulle dö ung tillexemoel och personer som jag kanske bara har sett men inte direkt pratat med skulle skriva på facebook till mig som om vi vore bästa vänner skulle jag nog bli besviken att de säger sånt då o inte när jag levt. Klart man tycker det är tråkigt när någon man vet vem det är, men för det behöver man inte låtsas att man va bästis osv med den personen. Sjukt tycker jag. En del använder det nog som en metod att få uppmärksamhet osv men det är respektlöst mot den bortgågna personen, och personns anhöriga o riktiga vänner som sörjer på riktigt.

2012-04-07 08:49:47
URL: http://papperochpenna.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback