Bemötandet på sjukhus.

Igårkväll så hade inte Elvin ngn feber först men tyckte han var lite slapp, fick bli ett besök hos familjeläkarjouren i Sandviken, och gud vad besviken jag blev på den så kallade doktorn, han tittade på honom och sa "han ser pigg ut, inga fel" "Små barn låta hes och hosta innan 6 månader" ÄR DU DUM?! Trodde han att jag ljög om att mitt barn verkade sjuk? 
Han drog lite i armarna och sa "frisk luft, inga fel".
Gillar INTE den doktorn iallafall, han undersökte honom inte ens, inga prover ingenting.
 
Jaja, åkte till Högbo med Elvin.

Kommer hem och någon timme senare känner jag att han är varm, tar temp, feber har han minsann! 
Ringer 1177, blir att åka in till akuten, där tas vi emot av en bitchig otrevlig receptionist som jag skulle vilja ge en rak höger. Varför var hon så jävla otrevlig? För att jag var ung? ELLER? Klart man tar åt sig. Hon  såg på mig som om jag strypt henne katt eller något?

Anyway, när vi väl får komma in på ett rum så kommer EN BRA doktor som jag gillade, han var lugn och tog sig tid, undersökte, tog ett prov i halsen och han försäkrade sig om att jag kände mig lugnare också innan vi blev hemskickad.


KOMMENTARER
Fanny

Dåligt av dem,
Även om dem kanske förstod att det liksom inte var något allvarligt så borde dem ändå tagit sig tiden att liksom kolla och verkligen försäkra sig om att det inte var något fel. Inte bara blir dem 100% säkra, utan det känns ju bättre för dig att verkligen varit med och sett när dem kollat typ. Sjukhus är ju ett av dem ställen där dem borde vara GALET bra på att möta människor och vara allmänt trevliga, även när det gäller saker som dem kanske inte tycker är så allvarliga.

Svar: JA men precis, håller med dig där!
Aggeh

2012-08-17 22:03:09
URL: http://hopefulme.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback