VECKANS NAGELTIPS!

Har du torra, mjuka naglar som delar sig? Och nagelband som är urtorkade? Eller vill du bara pyssla om dina naglar lite extra och stärka dom en aning?
Det du då kan göra är att köpa eller göra en egen nagelolja!
Nageloljan masserar man in på rengjorda naglar och nagelband 1-2 gånger per dag. Man kan ha det som rutin när man tillexempel borstar tänderna eller sminkar sig.

Nagelbanden ser du resultat på ganska snabbt, det gäller dock att hålla i detta!
Naglarna kan det ta upp till 3 månader innan det syns tydligt resultat eftersom nageln vi ser är död och det är "Den levande nageln" som tar upp oljan. Det tar ca 3 månader för nageln att ta sig upp så vi ser den. Det är likadant om det dyker upp vita fläckar på nageln, då kan det vara en skada (att du har klämt dig tillexempel) som skedde för hela 3 månader sedan!



"Vart hittar jag nagelolja?"
Depend har en olja som heter "Myrraolja" den kan köpas på de flesta ställen som säljer Dependprodukter, tillexempel Kicks, Cubus, Lindex, ICA maxi osv...
Sen är ebay ett bra ställe att hitta billiga oljor på.
Eller gå bara in på någon komsetik butik och fråga efter nagelolja så hjälper dom säkert dig.

Du kan även göra din egen nagelolja! Billigare i slutändan och inte en massa konstiga tillsatser!


KOMMENTARER
Elin

Jag undrar om du vet vad man kan göra för att inte få "flisar" från nagelbanden. Hoppas du fattar vad jag menar. Vore snällt om du har ett svar på detta, eftersom jag har en viss förmåga att dra i dom och dra av skinnet, de såren svider verlligen. Hoppas iallafall återigen att du fattar vad jag menar.

2012-04-24 22:02:00
URL: http://papperochpenna.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback