Massa gratis till mammor & pappor.

Som dom flesta gravida och nyblivna mammor vet så finns det massa GRATIS varuprover och "gravid- och babyboxar" att hämta ut lite här och var. Det finns även hemsidor där man kan samla poäng och frå gratissaker.
Men tipsar iallafall om de gratis babygrejorna jag vet om.
Allt jag tipsar om här är 100% gratis.

Börjar med gravid/babyboxarna:

  • BABYBOXEN
    http://www.babybox.se
    Beställ på hemsidan och hämta sedan ut på närmaste babyland, barnenshus eller babyproffsen.

    Omdöme:
    Det jag fick med i denna var en massa kuponger som gått ut, men det var det bara att maila om så fick jag nya.
    Sen fick jag någon gravidtidning, massa reklam, en liten ful skallra, någon blöja, två nappar har jag för mig. Och den där blöjhinken. 
    OBS! Blöjhinken kan verka gratis med dom speciella påsarna som ska sitta i den är svindyra. Men man får en omgång av dom med iallafall.
    Jag blev faktiskt en aning besviken på denna box då jag förväntat mig så mycket mer, men den är ju trots allt gratis.

  • ALLT FÖR FÖRÄLDRAR GRAVIDPAKET
    http://alltforforaldrar.se/gravidpaketet
    Registrera dig på hemsidan, beställ och få hem i postlådan

    Omdöme:
    Denna blev jag tyvärr också ganska besviken på, det enda jag fick som var 100% gratis var att jag fick hämta ut en valfri newbie body från kappahl (som iförsig var värt det).
    Annars innehöll denna box mest reklam och någon rabattkupong. Men den är värd att beställas endå tycker jag tack vare bodyn, och innehållet kan ju variera för alla.

  • BABY TO BE BOXEN
    http://babytobe.se/
    Registrera dig på hemsidan och hämta ut boxen på närmaste apoteksguppen apotek!

    Omdöme:
    Denna box var lite roligare! I denna fick jag med tuggummin, varuprover på småflakor från sebamed, någon blöja, gravidtidningar, erbjudanden och fick säkert massa mer men det var så längesedan jag hämtade ut så kommer inte ihåg allt. Men den är absolut värd att hämta ut!

  • KRONANS BABYGÅVA
    http://kronansdroghandel.se/Radgivning/barnklubb/Babypaket/
    Beställ på hemsidan och hämta ut på närmaste Kronans droghandel.

    Omdöme:
    Detta är enligt mig den roligaste boxen jag hämtat ut. Det var även den jag hämtade ut sist så kommer ihåg lite mer vad jag fick i den. Jag fick ett blöjpaket med ett 20-tal blöjor, megabindor, varuprover från sebamed, natusan och något mer, en liten intimtvål från aco, skedar, erbjudanden och säkert flera saker men boxarna kan ju förstås variera från apotek till apotek. Men denna är som sagt den bästa jag hämtat ut iallafall!



Det var babyboxarna, det finns även lite småsaker man kan få gratis:
  • Gilla MAM på facebook och få en gratis napp. - Både jag och Daniel gillade så vi har fått två stycken små söta nappar!
  • Gilla Bambino på facebook och få en gratis sked. - Lite tidigt än för oss men jag gillade och fick hem en sked. Kan säkert vara bra att ha.
  • Beställ en helt gratis barnmatsbok från Semper! - Hade förväntat mig en hel bok med reklam för Semper men det stod väldigt mycket bra i den allt från ammning till mat för "Stora" barn! Värd att beställas!


Samla poäng och få saker:
  • www.GratisBio.se Denna hemsida är enkel och helt säker att samla poäng på. Mycket seriös sida. Poängen kan du sedan lösa in mot biobiljetter eller presentkort. För er föräldrar så finns det presentkort på dom vanligaste klädbutikerna (Som HM, Lindex, Cubus osv osv) sedan på Polarn o Pyret, Toys´rus, BR leksaker, Barnenshus och Babyland. Sen finns det massor med andra presentkort på andra butiker men det var barn och babybutikerna.

OBS!!!
Nu har jag bara skrivit upp de gratiserbjudanden som JAG tagit del utav och vet att de funkar och är säkra. Tar jag del av något mer så uppdaterar jag detta inlägg.


KOMMENTARER
Monrou's vintage blogg

Va fin blogg du har!

Om du kikar in på min blogg & kommenterar vart du brukar shoppa så länkar jag till din blogg! :D

2012-04-26 15:50:18
URL: http://monrous.blogg.se/
Emilia - 16 år, mamma till Tatum och Tävlingar i bloggen!

allt har jag använt som du skrev upp, utan barnmatsboken som nu är hembeställd :p

2012-04-26 18:20:33
URL: http://eemijji.blogg.se/
sanna

Hej Sötan! :)

Vad händer hos dig? :)



Kramar.

2012-04-26 19:00:56
URL: http://erikssonsanna.blogg.se/
Renata - gravid v 37

Håller med om att Kronans droghandel var bäst!!

Babyboxen var en stor besvikelse, fast jag fick två för i den första fattades det grejer och kuponger hade gått ut, precis som du sa! Nu vet jag inte var du bor, men i Ullared har de billiga påsar till den blöjhinken man fick ;)

2012-04-26 22:22:38
URL: http://renatas.blogg.se/
Josefin

Semper matboken får man hemskickad när barnet är ca 6 månader tillsammans med välling smakprov och rabattkuponger.

2012-04-26 22:28:36


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback