Barnmorskebesöket

Det gick bra som vanligt hos barnmorskan, allt är perfekt som det alltid varit. Exemplariskt. Hur bra som helst! Men det nästan skrämmer mig! Varför skulle just JAG ha sådan tur att få en helt frisk liten pojke? Jag som alltid varit olycksdrabbad. Jag tror alltid att något ska gå fel. Jag hoppas hoppas HOPPAS att allt ska gå bra!

Jaja, det här med vikten då... Jag har faktiskt inte brytt mig någonting om den under graviditeten, men det känns lite konstigt att jag nästan väger 70 kilo, ja egentligen 67 kg för att vara exakt, och det var med skor och kläder på men endå, kommer ju säkert sluta vid ca 70 kg?! När jag skrevs in hos barnmorskan så vägde jag 55 kg, då hade jag redan börjat öka i vikt pga graviditeten. Plus att hela sommaren så sket jag i min vikt och åt opp mej en aning mulligare än tidigare, fick faktiskt mer komplimanger än någonsin för min kropp då, trots att jag själv tyckte jag var finare innan.
Men till saken; jag har aldrig i hela mitt liv vägt mer än 55 kg innan jag blev gravid så det känns verkligen jättekonstigt!
Kanske ska tillägga att jag är extremt kort (157 cm) så jag inte stessar upp någon stackarns flicka nu.
Men jag tror inte att det ska bli några problem emd gravidkilona. Jag hoppas magen drar ihop sig någorlunda iallafall, den har alltid varit platt på mig trots skräpmat, det som istället fettet satt sig på har varit lår, rumpa, bröst och ansikte. Lika nu under graviditeten, men endå så är det faktiskt mest mage och bröst som växt på mig, jag är ganska fin nu! (Gud vad stolt jag är att jag kan skriva det)


KOMMENTARER
Ereeka - Med bebis i magen ♥

55 kg är juh ingenting! Bra att du gått upp mer nu tycker jag :)

Jag personligen tycker att det är finare med kurvor än utan :P

2012-04-27 16:09:41
URL: http://ereeka.se
Ereeka - Med bebis i magen ♥

Svar; ja, just det! Jag glömde bort att du var rätt kort ^^,

2012-04-27 17:41:02
URL: http://ereeka.se
Elin

Hur fick du in UNICEF reklamen i menyn?

2012-04-27 17:56:12
URL: http://papperochpenna.blogg.se/
Elin

sv. Nejdå. Förstår:)Tar inte illa upp:)

2012-04-27 18:20:26
URL: http://papperochpenna.blogg.se/
Renata - gravid v 37

Åh du jag förstår vad du menar med vikten! Jag är 1,63 och väger nu 2 kg mer än min man som är 1,90 hahah MEN man går ner allting fort sen igen (säger de iaf)

2012-04-29 09:29:58
URL: http://renatas.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback