JA vi kommer att dö 2012

För inte så längesedan var det en galen gubbe som sa att jorden skulle gå under, det var dock inte många som trodde på det, men då kom återigen ämnet upp "2012 då?" Det tror jag på, det känns faktiskt så, jag känner i hela mig att vi inte har långt kvar. Men vad ska man göra? Jag tänker iallafall leva som vanligt in i det sista.

Citerat från tidningen Veckorevyns repotage om jordens undergång:
"21 december 2012 tar jorden eld.
Det var mayafolket, ett mytomspunnet indianfolk, som redan för flera tusen år sedan förutspådde det exakta datumet för jordens undergång. De trodde att de levde i "den fjärde världen" och att deras gudar redan skapat och krossat tre världar innan den här.
Enligt Mayafolkets kalender varade varje värld i exakt 5 125 år. Enligt deras kalender skulle den här världen därför gå under 21 december 2012.

Tusentals mil därifrån, med hundratals års mellanrum, förutspådde de antika egyptierna domedagen till: Exakt samma datum.

Under medeltiden levde en siare kallas Nostradamus. Han är världsberömd för att bland annat ha förutspått första och andra världskriget, pesten och atombomben. Han skrev att världen skulle gå under genom hemska omständigheter samma år som "nya världsledare" tagit över världen. Längst ner på sidan skrev han "2012". Samma år som USA har presidentval och FN väljer ny generalsekreterare.

Fortfarande inte övertygad?
Under 1990-talet upptäckte amerikanska rymdforskarna på NASA att solen, som påverkar jorden som en gigantisk magnet, rör sig i en cykel där magnetismen blir starkare och starkare. Varje sådan cykel varar i 11 500 år. När den når sin peak tror många rymdforskare att en enorm solstorm kan svepa in över jorden. HAven kommer då svämma över, och enorma jordbävningar samt vulkanutbrott kommer att svepa över världen.
NASA hävdar att solstormen är extremt osannolik. Men de har endå räknat ut exakt när risken för den är som störst. Detta datum är 21 december 2012...."



KOMMENTARER
Jacob i värsting-Torsåker

Duuuu bruddN!!.. Jag ska tala om för dejja.. De bli'nt nå med nå undergång här inte!

Jorden kommer inte gå under.. De där är bara nånting människan har hittat på för att se på hur alla andra lättlurade människor blir skräckslagna. Kram din Jacob xD

2011-06-17 23:12:38
Agnes

Hur kan dom lyckas lura med samma datum allihopa då? Det undrar jag.

2011-06-18 18:46:14
URL: http://aggehh.blogg.se/
johanna

jag antar att jag och min kompis är dom ända men... vi tror stenhårt på det där!

2011-07-18 22:05:17
URL: http://augustivind.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback